Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

sammarbete svenska webmasters

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-04-11, 08:36 #31
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Jag förstår vad du menar, men vissa utlänkar kan nog behövas, exempelvis till den organisation vi vill stöda.

Det är viktigt att insamlade medel verkligen når fram; många av de större organisationerna har administrativa kostnader motsvarande 50% vilket känns helt fel.

Personligen tycker jag inte att någon av de nämnda organisationerna känns helt klockren, men jag har inga vettiga förslag att komma med.

Någon form av mindre banner i stil med "stöd..."
Om det behövs några utlänkar så måste tillåtna sådana specificeras noga.

Blir projektet verklighet så lovar jag att skänka en extra peng till "mina" organisationer
Oläst 2012-04-11, 11:54 #32
Timlestandeer Timlestandeer är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Timlestandeer Timlestandeer är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Vi måste ju också komma fram till vilken typ av sida det är vi vill ha. Att ha en liten informationssida kanske inte genererar överdrivet mycket pengar så vi måste ju även diskutera och komma fram till det som är mest lönsamt. Jag kan tänka mig att något som liknar en artikelkatalog kan vara lämpligt i den här situationen. För om man kollar på alla intressenter så är vi ju en hel del som kan skriva content och då kanske det blir för smalt att skriva om ett specifikt ämne? Bara en tanke som bör funderas över!
Timlestandeer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-11, 12:07 #33
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2008
Bara ett inlägg till!

Varför inte bygga en enkel sida med ett domännamn som har ngt med bidrag att göra. Det webbhotellet sponsrar med domän och plats.

På denna sidan ska användaren själv få välja var de vill lägga sina pengar, tex 50 kr till radiohjälpen.

Någonstans på sidan först en statistik på hur mycket pengar det kommit och till vilka organisationer.

På en annan länk på samma sida ska det finnas "Vi som hjälper till" och länkar till sidor som hjälper till, tex Musikmixen. Det ska räcka med en banner (på bra läge) eller skicka med i nyhetsbrev på något sätt som visar att man hjälper till.. I varje länk från sidorna som skickar besökare ska det finnas refid. Ju fler folk du skickar till sidan, ju bättre placerad blir du (längre upp på sidan)..

Bara ett exempel..
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-11, 12:09 #34
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Mycket flitig postare

+1

Jättebra tanke. Har varit inne på samma.
Dock så kanske det blir för spritt? enklare att seo'a en specifik genre.

Citat:
Ursprungligen postat av Timlestandeer Visa inlägg
Vi måste ju också komma fram till vilken typ av sida det är vi vill ha. Jag kan tänka mig att något som liknar en artikelkatalog kan vara lämpligt i den här situationen.
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-11, 12:10 #35
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Jo, men då är vi där att folk måste öppna plånboken och det är kanske inte alla som vill.
Bättre att utnyttja våra talanger och skapa något som genererar pengar.

Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
På denna sidan ska användaren själv få välja var de vill lägga sina pengar, tex 50 kr till radiohjälpen.
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-11, 13:03 #36
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
På en annan länk på samma sida ska det finnas "Vi som hjälper till" och länkar till sidor som hjälper till, tex Musikmixen. Det ska räcka med en banner (på bra läge) eller skicka med i nyhetsbrev på något sätt som visar att man hjälper till.. I varje länk från sidorna som skickar besökare ska det finnas refid. Ju fler folk du skickar till sidan, ju bättre placerad blir du (längre upp på sidan)..
Det var väl det jag misstänkte skulle dyka upp I så fall görs det hela delvis för egen vinning och i SEO-syfte och då är det nog ytterst tveksamt om Google skulle tillåta detta. Det är nog också många som inte vill ställa upp på ett sådant fult upplägg när det är tänkt att göras för välgörande ändamål.
Oläst 2012-04-11, 13:27 #37
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

tanken från mig va just det med att alla kan bidra till detta igenom att ge länkar, hits o hjälpa till med uppbyggnad av sidan och slippa lätta på plånkan själva. Tror ni att det är omöjligt att rösta fram en organisation som pengarna ska gå till ?
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-11, 13:51 #38
knulliss avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

Men tycker vi är på rätt spår :

1.hur många här på WN vill delta i detta? hittils 5 personer finns det fler? skriv på ?
https://docs.google.com/spreadsheet/...VckZqRlE#gid=0

2.Vi har börjat diskutera om vad pengarna ska gå till men fler förslag om organisationer så startar vi en omröstning?
Oläst 2012-04-11, 14:09 #39
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det var väl det jag misstänkte skulle dyka upp I så fall görs det hela delvis för egen vinning och i SEO-syfte och då är det nog ytterst tveksamt om Google skulle tillåta detta. Det är nog också många som inte vill ställa upp på ett sådant fult upplägg när det är tänkt att göras för välgörande ändamål.
Fast jag tycker inte det är fel. Om du tex sitter på ett nyhetsbrev med 100 000 användare och 50 000 klickar och kanske bidrar med en summa. Då ska du ju helt klart "belönas" mer än en person som skickar 2 användare från sin hemsida. Så ser jag det!

Sen förstår jag inte varför google ska vara inblandad i det hela. Lägg upp ist att man kan välja vad man vill bidra till och skit i google. Är så trött på att höra om google hela tiden, de vet fan tom när jag går på toa snart..
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-04-11, 14:58 #40
knulliss avatar
Bara ett inlägg till!

Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

Standard ja

Citat:
Ursprungligen postat av Timlestandeer Visa inlägg
Vi måste ju också komma fram till vilken typ av sida det är vi vill ha. Att ha en liten informationssida kanske inte genererar överdrivet mycket pengar så vi måste ju även diskutera och komma fram till det som är mest lönsamt. Jag kan tänka mig att något som liknar en artikelkatalog kan vara lämpligt i den här situationen. För om man kollar på alla intressenter så är vi ju en hel del som kan skriva content och då kanske det blir för smalt att skriva om ett specifikt ämne? Bara en tanke som bör funderas över!
Hmm en artikelkatalog kanske inte vore om så dumt . Eventuellt en wordpressblogg med konton som deltagarna i detta projekt kan ha gästkonton på. men man bestämmer gemensamt riktlinjer om vad det ska skrivas om. En ide är ju tex om vi bestämmer oss för att donera till barncancer fonden att just skriva relaterade artiklar till cancer?
Jag förstår inte heller riktigt detta seo snack det spårat ur till om inlänkar och utlänkar.... ska inte huvudsyftet vara att vi bygger en sida som drar in pengar till ett gott syfte? MFA fast på en laglig nivå som alla hjälps till att skicka trafik och innehåll till ?
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017