FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag skull vilja ha era tips och råd på hur man bäst kombinerar Facebook login med en egenskriven PHP inloggning. I dagsläget så låter jag användarna logga in via ett vanligt inloggningsformulär och skickar med deras user-id i en session som jag sedan använder för att hämta ut namn, profilbild etc från en MySQL databas. Jag är intresserad av hur man på bästa sätt kan utöka inloggningen för att kunna låta användarna logga in med Facebook istället eftersom att jag nu antagligen tänker i allt för omständiga banor. Jag vill tro att man måste göra ett stort antal if else statement för att kolla om man är inloggad via Facebook eller den egenskriva PHP inloggningen för varje sak jag vill visa för användarna. Detta antagande har jag gjort eftersom att jag har förstått det som att man inte får spara användarnas information i sin egna databas när de loggar in via Facebook, är detta antagande korrekt? Så berätta gärna hur du har löst eller hur du skulle lösa det. Och sist men inte minst, vilket sdk är att föredra, java eller php? Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat från fpp: You may cache data you receive through use of the Facebook API in order to improve your application’s user experience, but you should try to keep the data up to date. This permission does not give you any rights to such data. Jag skulle rekommendera att använda både js och serversidans kodning i kombination. Jag har löst det med en kombination på resbilder (se länk i sign) Spara användarna i 2 olika tabeller. En för "normala" och en för ooauth users. Spara någon form av identifiering i kakorna så du vet typ av login. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur har du löst utloggningen? dvs om en användare klickar på logga ut från din site, loggas användaren då även ut från facebook? Och om användaren istället loggar ut från facebook, loggas han då även ut från din site? Och hur har du löst dessa problem?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|