FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Äntligen ska jag ut och resa :-) Jag ska till Thailand Hua Hin och undrar om det är någon som har några tips om fiske. Helst skulle jag vilja åka ut på havet och fiska men alla tips är välkomna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
http://www.huahinfishing.com/home
Det är mitt tips, har dock aldrig varit där men sett en hel del filmer från just det där stället. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Du har ju http://www.wn.se/member.php?u=5735 Captain Thailand här, fråga honom :-)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag inbillar mig att jag kan en hel del om Thailand generellt, men just fiske är inte min grej/passion. Jag äter förvisso fisk nästan dagligen, men har väl fiskat fem gånger på tio år här... Konstigt egentligen då det ju är rätt kul. Å andra sidan bodde jag intill Stockholms skärgård i Sverige, men åkte sällan båt. Landkrabbor brukar vi kallas. ;-) Nåja, rent generellt kan jag ju säga att fångsten brukar variera från i princip ingenting till en del baddare på dessa turer. Jag har hört att det kan löna sig att kosta på en tur där de erbjuder rejäl utrustning och fiskeredskap istället för billiga "snikvarianter". Just hur det är med fiskelyckan runt Hua Hin har jag dock väldigt dålig koll på. Sorry för det.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren
Jag har sökt lite själv och hittat en del intressanta fisketips MEN jag får väl hota någon med kontanter så ska det nog gå bra. Fan vad jag har resfeber.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Själv sparar jag pengar till en resa mot Alaska och fiske där, men det lär dröja en jädrans massa år innan den resan blir av ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Även om vi hade otur med olje katastrofen så hade vi ett underbart fiske. Dessutom så bor jag vid ett av landets bästa Lax vatten Men det vara roligt att prova på havsfiske nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() Vill du testa häftigt havsfiske ska du bege dig till Norge och fiska på de djupa vatten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Föresten jag har en fråga till
Hur ser uttagen ut och är det 220V i uttagen? Jag frågar för att jag har en apparat som jag måste ha med mig. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|