FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi har byggt om vårt site www.dandyville.se och tog bort html-auth imorse. Vore mycket tacksam för feedback/buggrapport från er samlade kompetens.
Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Snälla, centrera sidan
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Centrera inte sidan men använd döutrymmet på stora upplösningar till vettig reklam, se webhallen t.ex. =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Eller... centrera sidan och använd döutrymmet på båda sidorna...
(btw, webhallen har inte fått till det bra längst till höger på sidan. Sidan är bredare än materialet) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja, centrera. Annars ser det bra ut.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker inte det är ngt fel på layouten som den är nu.. Tycker faktiskt den ser riktigt bra ut..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Centrera annars kanonsnygg!
Senast redigerad av knullis den 2012-02-26 klockan 20:25 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Tycker den ser bra ut som den är nu, men hur ser det ut om du har samma bakgrund på sidan som i headern?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Mina förslag är:
Testa centrera sidan, eventuellt, lägga till egenreklam/reklam till höger om innehållet. Antingen ta bort bakgrunden i headern, eller låt header-bakgrunden flyta över hela sidan. Öka avståndet mellan raderna i menyn till höger. Gör om sökknappen till riktig knapp. Det vill säga: lägg en bakgrund via css, använd riktiga bokstäver (value="sök"), och försök göra knappen lika stor som sökfältet. I helhet egentligen, försök använda så mycket "vanlig" text som möjligt, istället för bilder för knappar och menyer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Administratör
|
I stort bra men:
- Headern ser avstucken ut vid sidorna. Samma kommentar som om bakgrunden ovan egentligen. - Gillar inte svart bakgrund för sidan alls. Blir jobbigt att titta på så mycket ljust tillsammans med så mycket mörkt. - Bilderna i listningen håller för dålig kvalité. Jag vet att det är en avvägning mellan snabbladdande bilder och kvalité men tycker man varit alldeles för snål, hellre mindre bildstorlek isåfall än kladdet runt konturer - Meny-valen är för små, som nämndes ovan för lite radavstånd men jag tycker även fontstorleken ska ökas på.
![]() |
Svara |
|
|