FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Min huvudsida har varit nere i 13h, och det verkar inte finnas någon ljusning än. Tack för det FS-Data!
Ni hävdar att efter att ni kopplat in er nya brandvägg så fungerar inte routingen mellan WAN och LAN. Vad har ni för tidsgräns innan ni kopplar tillbaka den gamla brandväggen som uppenbarligen fungerade bättre än den nya? Varför har ni inte backat till senast fungerande lösning? 3 tips vid uppgradering av infrastruktur: 1) Vid planering av ett arbete, kontrollera så att den nya lösningen testas i en parallell miljö innan den sätts i drift i skarpt läge. 2) När allting sätts i drift, se till att det finns kompetent personal som kan åtgärda ev fel som uppstår. 3) Om fel uppstår, åtgärda problemet omgående eller backa till senast fungerande lösning. Sätt en tidsgräns för när ni väljer att avbryta, och håll tidsgränsen! Gör om och gör rätt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
"Det har uppstått störningar i nätverket som påverkar ett antal Dedi- och VPS-kunder, efter nattens annars framgångsrika arbete."
Vet inte hur man kan kalla något framgångsrikt arbete när saker inte fungerar, är det framgångsrikt att dom hade kompetens att skruva upp något i ett rackskåp och koppla in en strömkabel? Grund principen är att man inte bygger ett nät som är beroende av single point, man ska alltid ha ett nät där man kan transparent bypassa ny utrustning och gå tillbaka till gamla läget utan massa jobb och avbrott. Man ska inte bedriva hosting om man inte har kompetens att hålla på med det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nästan lite provocerande att skriva som de skriver "framgångsrika"
Undra hur ett medelmåttigt arbete skulle beskrivas av dem ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag får dagliga pingdom rapporter om nertid 5 min här och där på delade webbhotellet.
Senast redigerad av njoy den 2012-02-22 klockan 01:58 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|