FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Söker efter vettiga alternativ på managed hosting åt kunds räkning. Är inga monsterspecifikationer som krävs. Dedikerad server/VPS. Backup min 1 gång per dygn. 100-200gb disk och 500gb trafik i månaden är cirkabehovet. Önskar ej windowsmiljö. Det viktigaste för kunden är att det finns någon att ringa när det blir problem samt att uppdateringar och säkerhet på servern sköts löpande. Hostingen gäller webbapplikationer som inte är lämpliga att köra i en shared hosting miljö och är av affärskritisk art vilket kräver hög tillgänglighet. Har tittat på Ipeer, Oderland och City Network, varav Oderland känns som det rimligaste alternativet av de 3. Vilka har jag missat? Mvh Philip |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Använder Ballou med god erfarenhet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Glesys, FS-Data?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Kika med Inleed. Jag har ett par vanliga webbhotellskonton där som fungerar bra, men de har även serverhotell.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ballou verkar trevligt, dock väldigt dyrt jämfört med andra alternativ.
Glesys har jag begärt offert ifrån nu. FS-Data går bort med tanke på alla problem sista perioden... Citat:
Tack så mycket för all input hittils! Det uppskattas verkligen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan varmt rekommendera Glesys både för egen VPS och managed VPS.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Måste vara i SE?
The planet eller rackspace. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Hur mycket minne tror ni att ni behöver? 1-2 GB? Mer? Ni vill ju inte ha Windows och med Linux slipper ni ju licensavgifterna..
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|