FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
har ett problem med html/css där jag vill centrera sidan och få en vit bakgrund på följande tag: #main-content-wrapper
får det inte att fungera och skulle uppskatta all hjälp... Sidan går att se på www.designinstitutet.se Anv namn: test Lösen: pass2011 (Sidan är döljd) Alla förslag välkomnas varmt! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan inte css. prövat att googla?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Givande inlägg...
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men problemet för dig är att allting som ligger i #main-content-wrapper svävar så att #main-content-wrapper fäller ihop sig och ligger överst på sidan 0px hög utan någonting som trycker ut den. Lägg till följande sist i #main-content-wrapper för att åtgärda problemet: <div style="clear:both"></div> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tycker jag att du ska undvika att låta element flyta som din "header-holder". Bara att användas när det behövs eller ska användas.
Om du har element som använder float, följ mitt exempel så slipper du massa problem: Kod:
<div id="wrapper" class="cf"> <div class="floatLeft">Jag flyter till vänster</div> <div class="floatRight">Jag flyter till höger</div> </div> /** CSS - Micro clearfix hack from http://nicolasgallagher.com/micro-clearfix-hack/ **/ /* For modern browsers */ .cf:before, .cf:after { content:""; display:table; } .cf:after { clear:both;} /* For IE 6/7 (trigger hasLayout) */ .cf { zoom:1;} Kod:
<div id="wrapper"> <div class="floatLeft">Jag flyter till vänster</div> <div class="floatRight">Jag flyter till höger</div> <div style="clear:both;"></div> </div> |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för tipsen! det ser bra ut nu i Chrome/FF på Mac...dock inte i IE...någon som har en aning om vad det kan vara som gör att högerkolumnen förskjuts nedåt i IE?
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
kollade runt på sidan och såg detta :
http://imageshack.us/photo/my-images/535/ftttt.png/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
någon som skulle vilja fixa det som återstår i CSS, att få sidan att se bra ut även i IE 7,8,9 ? Vad skulle det isåfall kosta? skicka gärna privat PM med prisförslag isåfall, skulle behöva få klart det i helgen...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Bara jag som finner det smått ironiskt att "designinstitutet.se" ber om hjälp med design?
![]() Hoppas det löser sig för dig och att du får den hjälp du behöver. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för alla tips! problemet löste sig med clearfix!
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|