FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hoy. Ja håller på att starta upp ett forum, och ja tänkte bara säga... fy f*n! Inga bekymmer med kodningen precis (phpBB som följd med webbhotellet). Har lagt upp lite top-kategorier som jag vill ha det... Nu bara till den siiiista liiiila detaljen, man måste ju fylla det med lite relevant innehåll innehåll innan man kan lägga ut det. Finns ju ingen som känner för att skriva i ett forum som är helt blankt, eller kanske bara några enstaka inlägg. Antar att det inte direkt finns några alternativ annat än att skapa några olika användare som får göra inlägg, bara för att sätta igång nånting... Och be några kompisar lägga in en fundering eller två. Vet inte riktigt vad jag vill med det här inlägget, antar att ja bara ville bikta mej lite... Nån annan som varit där?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
4:e Maj 2001 var jag också där. Nu har vi snart 2 miljoner inlägg och 85.000 medlemmar på 99.se. Det är en lång resa som kräver 24/7 engagemang.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Sweet! Ja, man är ju inte dummare än att man fattar att man måste börja i nån ände.
:-) Men när man står där så känns allting väääldigt långt borta, och hindren alltför stora. Visst vore de kul om mitt lilla projekt blev lika lyckat, men kommer det bara igång så är ju första delmålet avklarat. Och sen kan man ju bara hoppas att folk gillar det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad handlar ditt forum om? Vi kan bli länkvänner isånnafall. Håller på att starta min webbsida. Den kommer handla om programmering, alltså data & teknik.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Wow är det du som äger 99.se bjornstrom? Den sidan har man besökt ett x antal gånger! Du har ju utan tvekat lyckats
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
tog över ett fallande forum för något år sedan, sen har man sakta men säkert rullat igång det hela igen men krävs kärlek
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tror att det kan bli svårt att skapa ett forum 2011 som kommer upp i bjornstroms kaliber.
Tyvärr så finns Flashback som täcker det mesta ett forum kan täcka. Det som skulle kunna få dig att få in lite medlemmar är dock att du nischar dig antigen mot en målgrupp eller mot någonting annat. Tänk dock på: Barn: KP.se? Ungdomar: Ungdomar.se, "Vuxna" Flashback.org, dvs. de flesta målgrupper som går att täcka är täckta. Det skulle isof vara om du startade ett kattforum för kvinnor 40+ ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Mer än en bra åsikt... Forumet har tänkt å handla om lite HTML / hemsidesnickrande på kanske en lite enklare nivå. Den tanken kanske inte är världens nyaste, men ändå.
Kattforum för kvinnor över 40... Den va bra Denieldate! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Trollen borde ha ett eget forum, där de kunde härja fritt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som du själv konstaterar, så är det nästan en förutsättning att skriva egna inlägg i olika användarnamn, den första tiden. Antingen det eller om man betalar andra för att göra det.
Ett tips när du skriver egna inlägg; Skriv inte enbart simpla frågor med trevliga svar och lösningar. Utan skapa några användare som är troll och idioter. Besökare som läser inläggen kommer att bli så irriterade att de bara måste besvara dem. Och vips så har du en reggad och aktiv användare. Det är ofta trollen som gör att personer reggar sig och det är trollen som gör att personer tröttnar. Troll är alltså både bra på att driva folk från och till forum. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|