FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Alt 1: Vi säger att hyran ligger på 10 000kr/mån och 5000kr/mån ska ab:et betala. Då tar jag upp dessa 5000kr i min egna privata deklaration? Alt 2: Ab:et hyr hela lägenheten, sedan hyr Ab:et ut köket och allt som används privat till mig mot marknadsmässig hyra. Alt 3: Sedan finns det ju även detta: http://www.skatteverket.se/privat/sk...e80001429.html Vad gör ni själva? Jag ska ju faktiskt upp i stockholm endast för företagets skull. Vill nämligen eventuellt starta upp ett till företag i stockholm, under mitt bolag. Senast redigerad av Lancelot den 2011-10-22 klockan 20:09 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Talade nyss med skatteverket. Tänkte höra en lägenhet i stockholm där företaget har sitt enda kontor. Tänkte däremot även bo där och därför måste jag förmånsbeskattas. Aktiebolaget kommer betala 10 000kr i hyra varje månad. Vi säger att det är 50 kvadrat. Vad kommer jag få betala privat av den här summan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Å andra sidan så har du ju utgift för hyran som borde kunna kvittas eftersom det är en kostnad för att förvärva intäkten...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är förmodligen mycket bättre att hyra en lägenhet privat och låta företaget hyra en mindre lokal helt separat.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|