FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Relevant information för alla här som sysslar med e-handel:
http://www.regeringen.se/sb/d/14148/a/177631
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Nice. Detta gör det tryggare för köparen vid handel över gränserna. För svenska e-handlare lär skillnaden dock inte bli så stor då vi redan har ett starkt konsumentskydd.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
"
- Konsumenter ska inte tvingas att ringa kostsamma samtal för att komma i kontakt med kundtjänst. - Konsumenter har rätt att säga upp avtalet och få pengarna tillbaka när det gäller varor som kommer fram för sent eller inte kommer fram alls." Dock så gäller ju detta inte än i Sverige. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Att avbesälla om varor inte kommer fram i tid, eller aldrig, är ju redan reglerat i Köplagen och Konsumentköplagen, så jo, det gäller redan. Telefongrejen är dock ny, men redan idag är det tillåtet att skicka brev istället för att ringa i de flesta fall, dock inte reglerat i lag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
För e-handlare med fokus på kundnöjdhet (och därmed återkommande kunder) så gör detta ingen större skillnad inom den egna organisationen. Däremot kan det hjälpa till att rensa upp i skojarträsket och ge bra och ärliga e-handlare större spelplan. Jag välkomna dessa nya bestämmelser.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|