FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Undrar om någon har en susning om hur man kan bygga en liknande "leksak" som denna: www.globalnaming.com Alt denna: https://www.registryrocket.com/defau...yleSheetNum=1& (We also suggest) Tacksam för svar! MVH R Senast redigerad av robaino den 2011-09-13 klockan 11:53 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur långt har du kommit i dina egna funderingar om det?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad är det för fel på länkarna du hänvisade till?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Du lägger in bokstäver i en array, sedan slumpar du fram resultat beroende på hur många karaktärer namnet ska vara. Det är väl den simplaste lösningen. För att få bättre resultat för du tänka på hur ord är uppbyggda med vokaler och konstanter och väljer vart vokalerna ska hamna i ordet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Den har både namnanalys på befintliga namn och den kunde skapa namn som var ganska bra faktiskt. Jag har skapat en liknande funktion i min databas för eget bruk och det är en del man ska tänka på så man får användbara namn. Globalnames.com hade väl tre viktiga funktioner som jag ser det: - Analys av befintliga namn (om delar av namnet är "dirty" på något språk) - Skapa nya namn som blir hyfsat bra - Kontroll mot domändatabas om namnen är lediga annars visas de inte |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Absolut. Jag sa att det var en simpel lösning. Men TS frågade endast om hur man skapar en namn-generator så därför besvarade jag den frågan.
Och som jag skrev i inlägget så bör man fundera på struktureren över orden. Vart vokaler samt konstanter bör placeras i ett ord för att få det att "fungera". I svenskaspråket så kanske det är aktuellt att ha en vokal för varje två-tre konstanter, eller något sådant. För engelska så används vokaler oftare vilket man bör tänka på. Men som du sa Conney så har globalnames avancerade funktioner som fungerar bra. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan du inte lägga upp koden? Framförallt borde trådskaparen uppskatta det och det kan säkert vara lärorikt för andra som inte behövt lösa problemet men som ändå är nyfikna på hur en lösning kan se ut.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|