FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej ganska ny på att göra hemsidor, eller detta är min första hemsida och den kom nyss upp. Behöver lite feedback på sidan vad som ska ändras sen har jag lite frågor som vore kanon fall någon kunde svara på.
1. När man scrollar ner i botten och ska gå till nästa sida står det "Older Entries" vart på Wordpress ska man gå in för att ändra det till "Äldre artiklar"? 2. På högra sidan när man kommer in under reklamen står det "POPULÄRA INLÄGG" Hur gör man så att det kommer de populäraste artiklarna där? 3. Hur får man relaterade artiklar under varje artikel? Har testat 2 plugins men inte fått till det. All andra synpunkter är välkomna då jag är nybörjare på detta och tål mycket kritik! Tack på förhand. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej!
Citat:
Ett alternativ: http://wordpress.org/extend/plugins/wp-paginate/ Citat:
Citat:
Om du driver en recensionssida så bör du ta hem ett plugin eller göra en shortcode som visar betyg ex. http://wordpress.org/extend/plugins/...for-wordpress/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
<div id="sidebar" style="position: relative; top: 50px;"> <div id="sidebar-wrapper"> <?php if ( !function_exists('dynamic_sidebar') || !dynamic_sidebar('Sidebar') ) : ?> <div class="box box-subscribe"> <h2>Prenumerera på min blogg</h2> <div class="box-interior"> <div class="box-interior-wrapper"> <?php padd_widget_funct_subscribe(); ?> </div> </div> </div> <div class="box box-ads"> <h2>Sponsorer</h2> <div class="box-interior"> <div class="box-interior-wrapper"> <?php padd_widget_funct_sponsors(); ?> </div> </div> </div> <div class="box box-popular-posts"> <h2>Populära inlägg</h2> <div class="box-interior"> <div class="box-interior-wrapper"> <?php if (function_exists('akpc_most_popular')) : ?> <ul> <?php akpc_most_popular(5,'<li>','</li>'); ?> </ul> <?php else : ?> <?php endif; ?> </div> </div> </div> <?php endif; ?> </div> </div> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
<h2>Populära inlägg</h2> byter du ut mot <h2>"vad du nu ville skriva"</h2>. Enklare blir det inte
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |