FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hejsan , Från och med nästa vår så ska jag börja hosta min webbsida hemifrån med mitt bredband. Och redan nu har jag börjat kika lite på serverar , men jag har aldrig varit i detta läget innan , så jag undrar vad ni använder och föredrar?
Kan kosta någon tusenlapp. Tack /fredrik |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om du ska ha den hemma bör du tänka på minst 2 saker.
Kommersiell verksamhet på privat bredband. Köper du rackbaserad så brukar ljudnivån vara lite otrevlig. Om det är mindre enkla sidor så brukar en "vanlig" hempc funka. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Tusenlapp jao, köp vilken beggad dator som helst som du kommer över.
Minne i maskinen är alltid trevligt, men vet inte vad du kan hitta för skoj med den budgeten, då är det nog bäst att bara ta det du hittar. Alternativ om du kan erbjuda dina tjänster och i utbyte få HW. När det blir verklighet, så kan du kanske kontakta mig så kanske vi kan "byta tjänster" med varandra, dvs knacka ihop någon sida efter kravspec så kan du få en smidig maskin med c2d propp och ett par gb ram. Senast redigerad av BarateaU den 2011-08-16 klockan 18:17 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Är nog mycket tveksam om en privat webbsida hade räknas som så mycket kommersiell verksamhet.
Hur många seriösa kommersiella verksamheter hostas på privata linor tro, är nog inte så stor. Och nog ett fåtal som verkligen skulle blivit avstänga av den orsaken. Tror vi köper DL360g4 ![]() Dock är det bra servrar om man vill testa och labba lite, vi har gratis ström på kontoret och ett liten "serverrum" för lek och egen fiber in och just nu 2 x 1Gbit till kontoret som ska ökas till 10Gbit (Så klart man måste ha 10Gbit till sitt kontor med). Men går åt lite trafik ändå för finns några som gillar låna lite plats och trafik :P Jag hade dock aldrig orkat ha en server stående hemma igång längre, just för värmen och ljudet. Så frågan är vad du är ute efter, vill du köra server för funktionens skull så är ju VPS att föredra. Vill du ha en server för det är "kul" så är det ju en annan sak. Minns när man var yngre och hade servrar igång hemma med typ 10 tal SCSI diskar som gjorde full diskkontroll varje sen natt, väldigt trevlig ljud varje natt då. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej tack för tipsen på vps , Den sidan jag kommer hosta är inte så värst Stor, Så jag tror inte det skulle vara så mycket problem för min isp. Men vill inte ha min dator där jag bygger själva hemsidan uppe 24/7. Nån speific gamla datorer som inte låter så väldigt mycket men ändå gör sitt jobb?
Edit : Man kan inte hosta med en NAS server? Senast redigerad av Zyry den 2011-08-16 klockan 21:09 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|