FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Sent omsider har det blivit dags för en annan att börja använda lösenordshanterare.
Är ute efter en säker och användarvänlig hanterare med automatisk synkning mellan flertalet datorer och mobiler. Det lutar åt RoboForm Everywhere som även synkar bokmärken. Annars verkar LastPass vara poppis, vet inte om det beror på att den är billigare eller om den faktiskt är bättre. Så till frågan: Vad använder du och vad tycker du är bra/dåligt med din lösning? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Keepass i kombination med Dropbox passar bra för mina behov, men jag använder inte den i mobilen varför jag inte kan uttala mig om den delen.
Edit: ser att jag ska skriva vad som är bra också, det braiga är autoifyllningen av lösen på websidor. Tycker också att det är en fördel att det är en separat applikation och inte inbyggd i webläsaren. Men det kan man ha olika åsikter om. Senast redigerad av Magnus_A den 2011-08-16 klockan 16:37 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
KeePass, fungera för mina behov.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
1Password och Dropbox sedan ett par år tillbaka. Funkar bra både för lösenord och programlicenser - har inte testat andra under längre perioder.
Har periodvis använt "html-export" för att ha lösenorden krypterade på ett USB-minne vid jobb på andras datorer http://agilebits.com/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
1Password med Dropbox här också. Inte testat något annat och är mer än nöjd med detta
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
KeePass tillsammans med Wuala.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
KeePassX + Dropbox. Är sugen på att testa något nytt dock.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
hjärnan... har inte mer än 5 olika lösenord
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag använder bookmarklet från SuperGenPass.
Bra tycker jag) att den inte lagrar någonstans och att det är relativt snabb åtkomst |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |