FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Har sökt igenom forumet lite men inte riktigt hittat svar på en sak jag funderat över en längre tid. På en av mina hemsidor använder jag p#paragraf { font-weight: bold; } (fet text) för designens skull. Det ser helt enkelt bättre ut. Det jag undrar nu är om Google av misstag ser dessa ord som keywords då de är "bold" i CSS eller om det bara är <strong>/<b> som räknas? (Antar ju att Google inte går igenom CSS-filerna men är inte 100% på det.) Tacksam för all hjälp! Mvh, Kimppa |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Google kollar bara html och även om du har en stor mängd text i <b> eller <strong> så räknar inte google alla ord som viktigare än andra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
<strong> Skulle jag köra på, om jag vill lägga lite extra vikt vid mina sökord..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
http://www.free-seo-news.com/newsletter246.htm Google indexerar CSS för att kunna avslöja dolt innehåll m.m. Det låter väldigt rimligt eftersom det annars är väldigt enkelt att "cloaka" innehåll. Svaret till Kimppa är att jag är nästan helt säker på att Google inte tolkar font-weight:bold som <strong>. Helt säker kan man ju aldrig vara ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack alla! Väldigt bra svar från er alla så tack igen!
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|