FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag är ute efter ett nytt webbhotell och efter mycket letande hittade jag Inleed Webbhotell.
På onsdag kommer Inleed ha ett erbjudande där man får köpa webbhotellskonto och domän för endast 12 kronor! Det låter för bra för att vara sant. Är det någon som har erfarenhet av Inleed? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vi har ingen erfarenhet av inleed.
Ett tips kan ju vara att inte slänga ut ditt gamla hotell för ett nytt oprovat kort. Be om att få ett gratis konto att prova med först, innan du evetuellt byter, eller be att få se exekveringstider från någon oberoende aktör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Känns lite sådär måste jag säga.
Webbhotellet är en bifirma till ett EF som gör väldigt mycket olika saker, allt från design av både webb och trycksaker till webbutveckling och hosting(bl.a. co-location). De verkar vara två personer och det känns som verksamheten är allt för spretig för att man ska kunna göra något seriöst arbete. De skriver dessutom att de kör servrarna från egna lokaler vilket kan vara bra i vissa fall, men inte för ett så litet företag. De har också lite väl låga priser vilket gör extra tveksam. Som liten aktör är priset det sista man kan konkurrera med. Hur ska de går runt på det där utan någon större volym? Många saker som gör mig tveksam så jag skulle aldrig chansa när det gäller något så viktigt som hosting. Senast redigerad av pelmered den 2011-06-13 klockan 16:36 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Erbjudandet gäller en max en person per hushåll. Känns lite väl privatinriktat.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Bara jag som får en känsla av att TS har något med webhotellet att göra?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Visst är det skrivit på ett sånt sätt att man får känslan av egenreklam. Men jag kan inte se några kopplingar mellan företaget och användaren. Och länken är ändå nofollow, så jag gör inga ändringar och låter tråden ligga kvar.
I övrigt har jag inga som helst erfarenheter av webbhotellet. Har aldrig hört talas om det. När det kommer till webbhotell vill man helst inte köpa grisen i säcken... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svaren! Jag köper ett konto på onsdag och testar så får vi se hur det blir.
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|