FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej jag kan inte hitta begreppet jag letar efter. Håller på och fixar till en schyst progressive spelare i flash och html5, som man ska kunna "söka" i hur man vill (som youtube, när man klickar mitt i filmen så ska den fortsätta spela därifrån).
Det jag är ute efter vad det heter när spelaren bara laddar ner några % i förväg, så att när man kolla på filmen inte bheöver ladda ner hela filmen. Dvs när man klickar mitt i videon så lägger sig nedladdningen sig typ 5% före där man är och inte lägre, så att man inte laddar ner hela filmen "hela" tiden. Någon som förstår vad jag menar och vet vad jag letar efter? MVH |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Buffrar, buffring, buffra.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Nja, vet inte riktigt vad jag ska söka på med den beskrivningen.
Tänkte att begreppen "HTTP Pseudo-Streaming" och progressive nedladdning kunde hjälpa men det är rena rama djungeln när man ska försöka tyda vilket som är vad och vad fördelarna är. Får inte fram önskat resultat.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Här kanske det står något intressant: http://www.adobe.com/devnet/flash/le...eo/part02.html
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om du bara pekar till en videofil så kommer flash att göra s.k. "progressiv nedladdning". Den laddar alltså ner hela filen och spelar upp samtidigt som den laddas ner.
Vad du är ute efter är äkta streaming, och för det krävs det att du har en media server installerad på din server, exempelvis FMS eller Red5. För HTML5 finns det dock inget protokoll som är accepterat, så tills det har blivit en del av standarden och webbläsare har implementerat det är det progressiv nedladdning som gäller. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|