FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Mer information finns här:
http://www.ehandel.se/eBay-koeper-e-...gento,773.html Vad tror ni om det och vad kommer det innebära för plattformens framtid? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Var det inte Ebay som köpte Skype för att säljare och köpare skulle snacka med varann över Skype?
Känns som att kopplingen till Ebay är lite långsökt. Möjligen vill man erbjuda en bättre plattform åt de butiker som finns på Ebay. Som tur är är Magento licensierat i en OSL-licens, vilket gör det möjligt att fortsätta utvecklingen. Men utan en hängiven utvecklarcommunity med bra kontakter inne på konsultbolag som jobbar med Magento så klarar sig inte plattformen på egen hand om Ebay inte skulle vilja driva utvecklingen vidare. Nu har Magento en dubbel licens, en Enterprise där utvecklingen sker först, och en Community där man släpper vissa saker efterhand. Så det borgar för att det kommer att ske en viss utveckling inom Enterprise, och då kan även Community uppgraderas efterhand. Sammanfattningsvis: Jag tror inte Ebay slutar utveckla Enterprise, däremot vill man gärna göra en egen plattform integrerade i Ebay. Och så länge Enterprise utvecklas finns det hopp om Community. Senast redigerad av Magnus_A den 2011-06-08 klockan 08:45 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Konstigt köp då med tanke på att Ebay sedan länge äger www.prostores.com
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Väldigt intressant!
Magento har ju utvecklats mer åt en kommersiell produkt de senaste åren. Jag hoppas att det kommer innebära att även mindre butiker får lov att köra Magentos "värstinglösningar" fast till ett humant pris. Jag hoppas också att Ebay kommer hjälpa till med sin kunskap vad gäller prestanda och användarvänlighet, och det låter väl inte helt otroligt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
kolla denna filmen;
http://www.youtube.com/watch?v=WY3OC3rA_iA |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Hoppas bara det kan bli så bra som det låter. Det finns många exempel på när stora företag köpt upp lovande open source-projekt och lovat guld och gröna skogar för alla men sedan inte kan leverera. Jag hoppas och kanske till och med tror att det inte blir en av dem. Någon som har erfarenhet att hur det funkar med apps till Paypal? Fungerar det bra? |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|