FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tror inte du behöver oroa dig om du registrerar. Antingen får du behålla det eller så betalar de väl tillbaka pengarna, enligt mejlet jag fick. Min poäng var bara att det inte är Namecheap som är billiga, de har bara kassa system
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är ju bara att läsa igenom avtalet?
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
tartar : tack , men jag tror inte det står om prisbuggar i avtalet?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Japp, såg den också tidigare och en del andra, men de får man hosta upp med $300 om året för de. Visst hittar man bra tjänster så, men annars är det inte speciellt billigt ![]() Kan även nämna att jag fråga NameCheap om detta igår och svaret var att de tar tillbaka domänen och återlämnar pengarna. Det är en bugg hos de som de håller på att fixa. eNom har inte den buggen ... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Snacka precis med en advokat om detta. Sålänge du köpt som privatperson och inte handlat så pass många domäner(varor) att det klassas som näringsverksamhet(3-4+) kan de inte hänvisa till köplagen(el. liknande internationellt).
Då .nu är en av få TLD's som prissätter 1L o 2L annorlunda är det inte heller skäligt att tro du handlat domänerna med vetskap om att de borde vara dyrare. Om de nu skulle avregistrera den bör du få rätt i en eventuell rättegång, sen är ju frågan om du orkar driva detta vidare juridiskt mot en internationell part, rätt meckigt. Troligen inte värt det... Edit: Detta går väl ungefär hand i hand med det som daniel fick som svar i sitt mail 09. Senast redigerad av kippex den 2011-05-10 klockan 14:34 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
old news.. som jag skrev om redan innan jag började på .SE
http://www.internetsweden.se/enoms-egenheter/ Problemet för de (i denna tråd) som väljer att registrera domäner genom Namecheap med fiktiv registrantdata är att Nunames precis som flera andra register, ger en möjlighet att rätta till informationen, sedan deaktiveras domänen och frisläpps.. För just det - Namecheap är subregistrarer till Enom, som visar all kontaktdata (till skillnad från Nunames själva) http://www.enom.com/whois/default.aspx |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Wc.nu verkade iaf enligt Enoms egna whois stämma överens med .NU's? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Citat:
En registrant i denna tråd berättar om sin nygjorda registrering i tråden - efter en snabb slagning mot Enoms whois visar det sig vara fiktiv registrantdata (hur jag nu kunde ha det på känn).. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Men de domänerna jag kan hitta i denna tråden, visar samma registrant-, administrativ- och teknisk kontakt hos Enom som den tekniska hos Nunames. Men jag kanske är ute och cyklar... Edit: Du får ursäkta mig, nu såg jag vilken det avsåg. Senast redigerad av kippex den 2011-05-10 klockan 17:07 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Drar upp en gammal tråd här eftersom det berör 2-teckens NU-domäner.
I några år hade Nunames "gratis domän att ge bort" runt jultiderna, var på jag registrerade en 2-teckens. Detta funkade dock INTE på de vanliga 2-tecken domänerna, dvs alla förutom IDN. Så jag tog ett IDN-namn med 2 letters. Min fråga är nu, är detta ett 2-teckens namn, eller ska man räkna det som >5 tecken? Exempel år.nu xn--r-1fa.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|