FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Eftersom Tradedoubler ej agerar måste jag gå ut med en varning till alla annonsörer på TD.
De senaste veckorna har det kommit in ett stort antal crossborder affiliates med falska uppgifter. ![]() Kännetecknen är: * registrerade som privatpersoner * crossborder (registrerade i annat land) * uppger svenska URLer med relativt "sjysta" svenska sajter (apoteket.se, kreatima.se, babyportalen.se, vimedbarn.se, o.s.v.) * många av sajterna har temat barn typ barnkläder, barnsaker, barnvagnar, leksaker o.s.v. * i sajt beskrivningen skriver dom ? istället för åäö * knapphändig beskrivning, ofta bara keywords * kontaktpersonen har alltid ett engelskklingande namn ![]() Jag får inte ihop varför 30-50 svenska barn/leksakssajter som ser seriösa ut, helt plötsligt skulle söka sig som affiliates (privatpersoner) på svenska TD, från ett annat land (utan att kunna skriva en korrekt beskrivning). Dessutom kan jag inte se att nån av de nämnda sajterna lagt upp några TD banners, trots att de ofta ansökt till 70-90 affiliate program. Jag är fullkommligt övertygad om att det är bluffmakare som utnyttjar välrenommerade sajters namn för att fuska till sig klick/leads. Varning! Senast redigerad av robertsson den 2011-05-09 klockan 15:00 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag ser en av mina sajter i din lista som står som privatperson. jag har den redan på ett företagskonto hos td. märkligt att det slinker igenom trots deras sajtverifieringar, något land som är slappt och godkänner manuellt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
Sverige har slopat sajtveriferingen, troligen är det därför bluffmakarna dras hit.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
De senaste gångerna jag lagt till nya siter på TD så har siten godkänts direkt utan att taggen (<!-- TradeDoubler site verification 123456 -->) lagts till på siten. Om det är den verifieringen du syftar på?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() den var iofs krånglig (ändra i koden istället för att bara lägga till en fil som för tex google webmaster) men det var ju en bra funktion jag har skickat ett mejl till tradedoubler, får väl svar vilken månad som helst |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Illa. Vad var anledningen till att de slopade sajtverifieringen från första början? Att det dyker upp en massa spam slösar ju tid både för affiliates och programrepresentanter.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Du kommer hinna glömma bort varför du frågade... Favoriten för egen del var ett ärende där jag fick svar efter 6 månader att jag kunde skapa ett nytt ärende om problemet fortfarande var aktuellt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Kan bara instämma. Svarstiderna är mycket mycket långa. Senast redigerad av Timofey den 2011-05-09 klockan 19:18 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Fick snabbt svar denna gång att de stängt av den affiliate som "lånat" min domän samt att de diskuterar internt om de ska börja med verifiering igen.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|