FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag håller på och grejar med lite olika PHP-projekt och använder f.n. one.com som en lekstuga för dessa, men börjar tröttna på att allt ska få plats i samma MySQL-databas, eftersom man bara får ha en där. Om jag kan få lite råd på bra webhotell, som erbjuder fler än en databas, vore jag tacksam. Jag hittade snabbt till web10, som har obegränsat antal, men lika snabbt hittade jag en skog av negativa omdömen, framförallt ang. deras mail, som verkar ligga nere för jämnan. Tacksam för svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Egentligen förstår jag inte varför man behöver flera databaser. Det handlar ju i stället om struktur i tabellerna.
Då får du ju i princip samma funktionalitet som om du har många databaser. Sen ska man ju inte begära för mycket av One.com Man får vad man betalar för med några få undantag, så enkelt är det! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() För att svara på frågan; Binero tillåter obegränsat antal databaser. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om du söker på gratis webhotel så hittar du säkert några som tillåter upp till 50 databaser per gratis konto. Det funkar ju bra om du bara ska leka. Dock kanske du vill ha ett bättre hotel när du villköra på riktigt
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Skulle vilja tipsa dig om Space2u. Riktigt fin uptime och det minsta paketet (steg2) har 15 databaser.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Det ju dock en annan division, TS pratar ju om den lägsta divisionen som one och web10 utgör och för 95kr/mån som Space2u tar så är vi 2-3 divisioner upp i pris.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Oj, ber så mycket om ursäkt över mitt luddiga svar. Men jag tänkte att om han beslutar sig för att gå upp ett par divisioner och använda sig av någon därtill, så kan det vara bra att tipsa om Space2u.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
En site som inte är värd en hundring i månaden är knappast värd att starta?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för alla svar, det finns lite att undersöka. Jag har klarat mig bra på one i flera år med den enda databasen de erbjuder. Tycker bara det skulle vara rätt skönt att kunna dela upp projekten ordentligt. Det jag tänkt använda det till är ju "bara" en lekstuga, där jag utvecklar projekten. Skulle ju kunna göra allt på datorn hemma, men man vill ju kunna visa upp en work-in-progress också och även kunna jobba med det från lite olika ställen, så därför är jag i behov av en lekstuga med fler databaser. Börjar bli många tabeller nu...
Priset är inte avgörande, jag kan allt hoppa upp några divisioner. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|