Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

iPhone html "app" problematik...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-18, 13:16 #11
P3N P3N är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Xaero Visa inlägg
Varför skulle du behöva en MAC för att tillverka apps till iPhone?
Nej, behövs ju inte. Men mer "mek" utan en. Och känns lite överdrivet att behöva ge sig på det för en ynka funktion. Lite synd.
P3N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-19, 08:29 #12
Xaero Xaero är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2010
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av P3N Visa inlägg
Nej, behövs ju inte. Men mer "mek" utan en. Och känns lite överdrivet att behöva ge sig på det för en ynka funktion. Lite synd.
Det där har du fått om bakfoten. Det är exakt samma förfarande att tillverka iPhone apps på windows som det är på MacOS. Det är exakt samma utvecklarpaket och API, det är alltså inte mer "Meck" på något vis, nästan tvärtom faktiskt.
Xaero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-19, 09:00 #13
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Det där har du fått om bakfoten. Det är exakt samma förfarande att tillverka iPhone apps på windows som det är på MacOS. Det är exakt samma utvecklarpaket och API, det är alltså inte mer "Meck" på något vis, nästan tvärtom faktiskt.
Vill du vara så vänlig att berätta för mig var jag laddar ner Xcode för windows. Good luck.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-19, 09:54 #14
Perben Perben är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2009
Flitig postare

Om ingen nämnt det tidigare, det finns en hel del i Apples HIG som berör bakgrundsapplikationer. Kortfattat, om din app kan klassifieras korrekt i någon av kategorierna audio, voip eller location (UIBackgroundModes i XCode plist) så kan du helt enkelt göra en webbläsarpanel i en "riktig" app och skriva callbacks för att hantera keepalives till webbläsaren. Inte många rader kod, förutsatt att din app passar in i kategorierna och godkänns som sådan.

http://developer.apple.com/library/i...Execution.html

Citat:
Förklara gärna vidare, skulle vara intressant att vet hur du jobbar... hackintosh, airplay? Hur gör du en appstore submit från windows?

Senast redigerad av Perben den 2011-04-19 klockan 09:59
Perben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-19, 14:09 #15
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Varför skulle du behöva en MAC för att tillverka apps till iPhone?
iPhone SDK finns endast för Mac, och vad jag förstår är ett krav om du skall kompilera och testköra applikationen.
Rätta mig om jag har fel.
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-23, 00:51 #16
Flitig postare

Flitig postare

Här blev det tyst

Har kommit på en fördel med att göra webb app istället för en "riktig" app. Alla ändringar som görs får ju användaren upp nästa gång de trycker på ikonen (t.ex nya kanaler i detta fallet). Så länge man inte gör ett manifest för cache såklart. Alltså kan man ändra utan att användaren aktivt måste uppdatera "appen".
Tur det finns några fördelar
Oläst 2011-04-23, 09:56 #17
Banned

Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Vill du vara så vänlig att berätta för mig var jag laddar ner Xcode för windows. Good luck.
När påstod jag att Xcode fanns till windows?

Citat:
Ursprungligen postat av Perben Visa inlägg
Om ingen nämnt det tidigare, det finns en hel del i Apples HIG som berör bakgrundsapplikationer. Kortfattat, om din app kan klassifieras korrekt i någon av kategorierna audio, voip eller location (UIBackgroundModes i XCode plist) så kan du helt enkelt göra en webbläsarpanel i en "riktig" app och skriva callbacks för att hantera keepalives till webbläsaren. Inte många rader kod, förutsatt att din app passar in i kategorierna och godkänns som sådan.

http://developer.apple.com/library/i...Execution.html

Förklara gärna vidare, skulle vara intressant att vet hur du jobbar... hackintosh, airplay? Hur gör du en appstore submit från windows?
Jag jobbar inte med att tillverka iPhone apps.

Citat:
Ursprungligen postat av eliasson Visa inlägg
iPhone SDK finns endast för Mac, och vad jag förstår är ett krav om du skall kompilera och testköra applikationen.
Rätta mig om jag har fel.
Jag har aldrig sagt att iPhone SDK finns till windows.

De iPhone app-makare jag känner och/eller jobbar med som inte har Mac kör istället legitim MacOSX under VMware workstation direkt i windows. Vad jag förstått så är detta en extremt vanlig och mycket väl fungerande metod.

Förövrigt... Google is your friend.
Oläst 2011-04-23, 12:37 #18
Flitig postare

Flitig postare

Citat:
Xaero: Kan ju vara ditt uttalande ovan som gjorde att en del tyckte att du inte hade koll... Dvs "nästan tvärtom faktiskt" uttalandet.

Jag kan också berätta (även om jag tycker det är lite onödigt att behöva) att jag visste om att man var tvungen att köra WMware och använda annat OS redan innan. Det var givetvis därför jag tyckte det var mycket "meck"... för ett sådant litet problem/lösning.

Sen vet jag inte var "Förövrigt... Google is your friend. " passar in?
(Jag frågade ju för att det bevisligen inte gick att hitta någon lösning på nätet och inte heller här tydligen)

Men är väl tyvärr så att det finns fler som vill verka pålästa än att faktiskt hålla sig till topic och vara innovativa och prova saker... tyvärr. Men man hoppas ju ibland att det finns.
Oläst 2011-04-23, 12:58 #19
Flitig postare

Flitig postare

Jamen vafan.. VM Ware. Äh, du får 6/10 trollpoäng så tjaffsar vi inte mer om det.
Perben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-23, 13:58 #20
Banned

Banned

Hemskt vad känsliga man var här då. Förstår inte vad jag sa som var konstigt. Anyhow, lycka till med din väckarklocka.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017