FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Låt oss säga att ni ska köpa ett domännamn, eller en bunt. Vad är det som avgör att det blir leverantör X?
- Årskostnaden - Avtalstiden - Kringtjänster (DNS, Proxy etc.) - Kontrollpanel - Förnyelser (avgifter, faktura, process etc) - Övrigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
- Lätt att beställa, några klicka så är det klart. - Kan betala direkt, inte vänta på en faktura. - Kunna administera DNSerna på ett lätt och logiskt sätt. Gärna med några färdiga mallar. - Kunna ha ett kortnr liggande för autoförnyande av domänen. - Kunna registrera en domän på ett namn och få fakturan till mig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det som väger in för mig, som är bulkägare är:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Saker jag tar i beaktning.
*) Kontrollpanel *) Kundtjänst *) Pris *) Företagets historia/rykte Inga konstigheter egentligen.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
* Årskostnaden
* Kontrollpanel (med bulk möjligheter) * Kortbetalning * Tillförlitlighet |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad är det som är viktigt i kontrollpanelen då? Vilka funktioner ska finnas där?
Vad jag har fattat av feedbacken är: - bulk viktigt. Typ Bulk-import, Bulk-update? - DNS funktioner (När man har dns) Är det någon här som administrerar domäner åt ett större företag? Hur ser ni på Proxy? (Dvs. agera mellanhand i länder där man själv inte kan regga domän pga. man inte bor där/har juridiskt bolag där) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
- Bulk registrering (med aktivering direkt), bulk uppdatering av namnservrar, bulk uppdatering av glue records, bulk funktioner för DNS (A-pekare, MX osv), bulk avregistrering. Anledning till att det är viktigt att det kan göras i bulk är just att portföljen är stor. Proxy är även det viktigt samt whois protection för .com. - Snapback är också det ett plus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
kontrollpanel
support |
||