FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Den laddar på under 1 sek. för mig i USA, men då sitter jag på hyfsade 36 mbit.
När jag kör ett speedtest hos Pingdom så får jag ofta laddtider på mellan 6-10 sek för designbank.se Alla sitter inte på snabba uppkopplingar så jag hade nog om jag varit du tagit mig en titt på storleken på sidan. Just nu ligger den på hela 2.72 mb! Bara bilderna i head-slidern ligger tillsammans på runt 2 mb. Genomsnittet för alla sidor Google har i sitt index ligger på c;a 340 kb. Din sida ligger runt 8 ggr det genomsnittet. Nåt att tänka på i dessa Let's-make-the-web-faster-tider Eftersom sidan ligger på hela 2.72 mb, så är det bara att börja räkna på hur lång tid det tar för olika uppkopplingar: 21.78 mbit - 1 sek 10.89 mbit - 2 sek 5.44 mbit - 4 sek Här nånstans ligger nog de flesta mobila bredband. 2.72 mbit - 8 sek 1.36 mbit - 16 sek 0.68 mbit - 32 sek upptäckte just nu att tråden bara handlade om http://designbank.se/Skraddarsydd_webbdesign den specifika sidan laddar på typ 0.2 sek för mig |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tusen tack allihopa för hjälpen. Jag undrar med hur det kan komma sig att siten för vissa användare är så seg. Det är i och för sig startsidan de har klagat över, så det lär nog vara de 18 bilderna i bildspelet på den sidan.
Fortsätt gärna komma in med fler tidsrapporter nu, jag är er väldigt tacksam. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Wow... där har vi det, det är helt klart bilderna i bildspelet på startsidan som tar tid, tusen tack WebboT för den utförliga hjälpen!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En sida ska aldrig vara så stor som flera meg, banta ner till max 300 K så kommer det att påverka hastigheten betydligt.
Tänk på att många (inkl mig själv) kör på mobilt bredband och för oss märks sega sidor. Sitter man på en 100 Mbit lina så märks det inte alls. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Surfar ofta runt med min telefon, Nokia e72. Går i princip aldrig att ladda en sida som är större än 2 mb.
Tummen upp till vad ConnyWesth säger! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Under 1sek enligt firebug
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Gick snabbt för mig (Win7 + IE8) men bilden på sidan är onödigt står. Den är på 203 kb. Jag spara den på datorn, öppna den i Photoshop och Sparade för webb och enheter...
Fick ner den till 36 kb utan nämnvärd försämring. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
script och css behöver man aldrig köra inline. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
allt laddar mycket snabbt hos mig.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Nykomling
|
Laddar fort.
Kör chrome på win7. 10/10 -fiber Svarstid från servern 1.525 second(s) (0.023 s/Kb) |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|