FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hej
Jag har hittat en e-butik liknande lösning som inte finns i Sverige och undrar helt enkelt vad ni tror/vet det kan tänkas kosta att utveckla en kortbetalnings modul till plattformen? Behöver endast Kortbetalning inget mer. Har mejlat ett par företag om det och väntar svar men jag skulle vilja veta om det är någon som vet vad som är rimligt att betala för detta? Den ska fungera som en vanlig betalningsmodul dvs kund lägger beställning - betalar - beställningen går igenom hos oss om kortbetalning godkänns alt inte går igenom om kortköpet nekas. kan man lösa detta på något annat sätt? Mvh |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
En grov uppskattning skulle vara att det tar ca 2 veckor att formulera avtal och kravspec samt att det tar ca 2 veckor att sätta upp utvecklingsmiljö, bygga modulen, testa samt dokumetera och installera detta. Så uppskattningsvis 3-4 veckor jobb totalt. Om inte konsulten har en halvfärdig lösning som ligger och skräpar, då kan det gå snabbare.
Kostnaden kanske hamnar på i runda slängar 75000-100000 kr+ moms. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Dibs t.ex kallas sin lösning för Flexwin, det är den enklaste lösningen att integrera som inte kräver att man har säkerheten hos sig själv. men detta varierar ju mycket mellan olika kortleverantörer beroende på hur deras API ser ut. Skall man köra säkerheten hos sig själv blir det betydligt mycket dyrare. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Är det en "hostad" lösning så bör det inte kosta särskilt mycket om du har koll på systemet. Samport-modul till Interspire kostade mig 2k (outsourcing) men då skötte jag kravspecifikation etc. själv.
Att faktiskt kunna visa exakt vad det är man vill ha underlättar enormt mycket.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
Har man tydliga och konkreta krav så kortar man ner kravhanteringen betydligt och det blir mindre fel. Enklare att estimera tid och utvecklingen går snabbare. Kanke finns det färdiga moduler att plocka, då går det också snabbare... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Enklast är att modifiera en befintlig modul.
Ska du köra säkerheten själv kan det bli riktigt dyrt. Modulen gör oftast dessa saker: Reserverar beställningen i e-handelssystemet. Skickar underlag för betalning till en betalförmedlare. Tar emot svar från betalförmedlaren och antingen uppgraderar den reserverade beställningen till slutförd, eller så avbryter beställningen och släpper varorna fria igen. Har forskat lite för en tid sedan och det skulle kosta typ 30-40 000 för två år sedan att göra detta. Vet inte om det är dyrare nu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tack för alla svar! jag har fått en rätt bra uppfattning...
Det behöver inte vara hostad utan vill köra det som blir billigast Angående krav så är väl dom flesta kortbetalmoduler rätt lika? Som Magnus skriver så är det väl detta som ska göras 1. Reserverar beställningen i e-handelssystemet. 2. Skickar underlag för betalning till en betalförmedlare. 3. Tar emot svar från betalförmedlaren och antingen uppgraderar den reserverade beställningen till slutförd, eller så avbryter beställningen och släpper varorna fria igen. något mer? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Sådant här är inga konstigheter och går lätt att göra om du använder dig av en färdig betalväxel såsom Dibs, Samport, Auriga, eller motsvarande. Mellan 3 och 10 timmar arbete skulle jag säga, beroende på vem du anlitar och om kodknackaren gjort liknande jobb tidigare.
Du behöver inte tänka ut hur det ska fungera. Det rör sig som sagt om färdiga lösningar som bara behöver integreras med butiken. På gott och ont så har du alltså inte så många valmöjligheter, utan det kan i princip bara fungera på ett sätt. Alternativet är att utveckla en egen betalväxel. Men det bör bli en riktigt dyr historia. Minst några hundratusen i utvecklingskostnader och ytterligare några hundratusen på PCI-certifieringen som krävs för att hantera kortuppgifter. Det är egentligen bara ett alternativ för stora företag. Sen ska man veta att kortbetalningar över nätet inte fungerar särskilt bra år 2011. 30-40 % misslyckade/avbrutna kortbetalningar är helt "normalt". Så du bör erbjuda andra betalningsalternativ som komplement. Man kan fråga sig vilken ICA-handlare som skulle acceptera att vart tredje kortköp misslyckades :/. Vi e-handlare gör det i alla fall dagligen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag behöver en Samport betalmodul för Magento 1.6.x om någon har lyckats pilla ihop en? Eller om någon har tid över och vill göra en
![]() Speciellt när Samport är den billigaste kortbetallösningen på marknaden i dag vad jag hittat. Skicka gärna PM om du har någon lösning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Jag har en bra kontakt för det. ![]() /Jonas [email protected] |
||