FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vilket koncept anser ni ger bäst utbyte beträffande pengar i relation till nerlagd tid tid och "krånglighetsgrad". Vad skulle ni rekommendera att satsa på? Pengar via reklam på sidor, sälja wordpress-templates, droppshipping eller något annat ..(som t.ex. vadå)?
Jag menar inga detaljer bara i stora drag. Jag är också medveten om att det är en ganska luddig fråga eftersom vad man har 'svårt' och lätt för beror på vad man har för erfarenhet läggning och utbildning etc. men man kanske ändå kunde få några förslag på vad ni tycker verkar bra att satsa på just nu. Senast redigerad av olarsson den 2011-03-15 klockan 18:55 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Landningssidor med affiliate stuk tror jag.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Det beror ju lite på om du vill ha en hyfsat passiv inkomst eller jobba med det.
Webbshoppar kan ju vara ganska lukrativt om man hittar en bra kundgrupp, men det kräver ju en del jobb medan affiliate-sidor kan ge en mer passiv inkomst. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag jobbar med affiliate, adsense och med informationsprodukter. För en månad sedan så anlitade jag en på Odesk att skriva en e-bok i ett speciellt ämne för USA marknaden. Sedan kontaktade jag (via sökningar på Google) de största sidorna (15 sidor) inom denna nisch för 3 veckor sedan. Nu ligger min bok på 8 av dessa 15 sidor och jag har tjänat 6400kr på boken på två veckor.
Till det kan ju sägas att det kostade mig 3000 att få boken gjord, men tiden jag lade ned var ungefär 5 timmar totalt och min bok kommer ju finnas länge...... Allt är givetvis uppsatt så allt går på automatik så nu är det bara jobba med andra projekt. Du kan tjäna på massa olika saker men det största problemet folk har är att de inte gör ett skvatt. Välj ett och kör till 100%. Då kommer du tjäna pengar.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
@pluxus: Kul att du delar med dig. Jag är också inne i en smal nisch i USA och funderar på att göra samma sak. Varför oDesk framför exempelvis Freelancer.com? Hur många sidor är boken på?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|