Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Första trådlösa skärmen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-05, 11:16 #11
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Ja, självklart är det trevligt med "trådlöst". hehe.

Ne men jag undrar också priset, hur som helst kommer jag inte kunna köpa den direkt om den kommer ut, dels för att jag satsar på annat och redan har bra datorskärm.

Men undrar vilka som blir först med detta, vanliga "kontorsarbetare", eller hemma "surfare" eller "gamers" ?

Tänkt dig hur många sladdar företagen skulle slippa med en sådan lösning. Jag har en sådan lösning på min tv som försäljaren berättade om, har inte lagt tid med att kolla upp det. Men jag skulle slippa alla kablar från receivern,datorn mm.
Captcha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-05, 12:01 #12
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne Visa inlägg
Enligt wikipedia klarar Wireless USB som skärmen använder sig av 100 Mbit på 10 meters avstånd. För att uppdatera en vanlig hd-skärm 60 gånger/sekund krävs: 1920(bredd) * 1080(höjd) * 3(rgb) * 60(frekvens) * 8(bits) = 2985984000 bit/s = 2,8 Gbit. Hur fan går det ihop? Komprimering är en möjlighet, fast det gör skärmen värdelös för spelande och filmtittande eftersom den typen av grafik är svår att komprimera i realtid.
Ja den klarar knappast HD, titta på engadgets film om skärmen, samt deras kommentarer så kommer ni märka att uppdateringen kanske är 3 bilder i sekunden, max

Rubriken borde nog ändras, då det enda som är trådlöst är WUSB (skräpteknik btw) - strömmen är induktiv, på samma sätt som du laddar din "trådlösa" tandborste, inte speciellt revolutionerande alls.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017