Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Keywords in link is KING!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-26, 22:45 #1
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Medlem

Standard Keywords in link is KING!

Köpte precis en domän bara för att testa hur Mr G rankar länkar med Keywords i själva domänen, alltså efter deras "stora" förändring. Inom 24 timmar lyckades jag få min sida indexerad och den befinner sig i top 10 trots hög konkurrens.

Jag PERSONLIGEN tror att det blir väldigt svårt för Google att ignorera orden som finns i länken.

Ingen skulle optimera mot t.ex hästar och ha domänet "billigastolar.se" som domän, så Google försöker hitta ett annat sätt att analyser webbplatser på.

Och för er alla som är skeptiska och tror att jag har fel, varför har inte Google gjort något åt saken än? Stora förändringar har skett, men fortfarande är det viktigt med nyckelord i själva domänen!

Senast redigerad av Captcha den 2011-02-26 klockan 23:00 Anledning: Stavfel på grund av Smirnoff
Captcha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-26, 23:11 #2
MRDJs avatar
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2006
MRDJ MRDJ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
MRDJs avatar

Reg.datum: Mar 2006
det har alltid varit bra med nyckelord i domänen, själv har jag en .org som legat etta i flera år på ett mycket poppulärt sökord.
MRDJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-26, 23:30 #3
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av MRDJ Visa inlägg
det har alltid varit bra med nyckelord i domänen, själv har jag en .org som legat etta i flera år på ett mycket poppulärt sökord.
Men Google har sagt att de kommer "se över saken" och att nyckelord inte kommer ha lika stor betydelse.

Så det va bara ett experiment.
Oläst 2011-02-26, 23:35 #4
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
Klart att nyckelord i domänen är en rankingfaktor - men i det här fallet beror det nog på vad som brukar kallas 'fresh boost': Google låter nya sidor att ranka bra under en testperiod för att mäta klick- och avvisningsfrekvens. Det kan dessutom vara så att du inte rensar dina cookies mellan besöken hos Google och därför får biased sökresultat beroende på din sökhistorik (eftersom du en gång klickat på din egen sida i serpen vet google att du finner den intressant och låter den ranka bra just för dig).
kers är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-26, 23:44 #5
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av kers Visa inlägg
Klart att nyckelord i domänen är en rankingfaktor - men i det här fallet beror det nog på vad som brukar kallas 'fresh boost': Google låter nya sidor att ranka bra under en testperiod för att mäta klick- och avvisningsfrekvens. Det kan dessutom vara så att du inte rensar dina cookies mellan besöken hos Google och därför får biased sökresultat beroende på din sökhistorik (eftersom du en gång klickat på din egen sida i serpen vet google att du finner den intressant och låter den ranka bra just för dig).
Jag förstår, men jag är mer erfaren än så. Jag måste påstå att det är tvärtom, ju äldre än domän är desto mer trust får den och rankas bättre.

Det finns ett antal programvara för att se hur man rankas på Google utan att man påverkas av sökhistorik osv, skicka pm så kan kan ge dig ett par förslag.
Oläst 2011-02-26, 23:45 #6
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av kers Visa inlägg
'Fresh boost' tror jag inte en sekund på. Jag fick samma svar här i forumet när jag la upp en nyckelordsdomän 2007 med samma syfte som TS.
Min domän har som orörd legat etta sen dag ett för snart 4 år sen. Jag har inte ens rört den sajten sen den dagen jag la upp den. Så så vidare 'fresh' är den inte.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-27, 09:43 #7
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2010
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Captcha Visa inlägg
Köpte precis en domän bara för att testa hur Mr G rankar länkar med Keywords i själva domänen, alltså efter deras "stora" förändring.
Vad syftar du på när du säger stor förändring? Uppdateringen av algoritmen som skedde igår?

Den har inte rullats ut i Sverige än, ifall det är en svensk domän du skaffat dig
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-27, 11:35 #8
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
'Fresh boost' tror jag inte en sekund på. Jag fick samma svar här i forumet när jag la upp en nyckelordsdomän 2007 med samma syfte som TS.
Min domän har som orörd legat etta sen dag ett för snart 4 år sen. Jag har inte ens rört den sajten sen den dagen jag la upp den. Så så vidare 'fresh' är den inte.
Att den hamnade där från början kan väl bero på det ändå? Sen att den lyckades ligga kvar där är ju inget bevis på att "fresh boost" inte existerar...
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-27, 12:06 #9
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg

Den har inte rullats ut i Sverige än, ifall det är en svensk domän du skaffat dig
No Shit, Sherlock...
Oläst 2011-02-27, 12:47 #10
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Captcha Visa inlägg
Köpte precis en domän bara för att testa hur Mr G rankar länkar med Keywords i själva domänen, alltså efter deras "stora" förändring. Inom 24 timmar lyckades jag få min sida indexerad och den befinner sig i top 10 trots hög konkurrens.

Jag PERSONLIGEN tror att det blir väldigt svårt för Google att ignorera orden som finns i länken.

Ingen skulle optimera mot t.ex hästar och ha domänet "billigastolar.se" som domän, så Google försöker hitta ett annat sätt att analyser webbplatser på.

Och för er alla som är skeptiska och tror att jag har fel, varför har inte Google gjort något åt saken än? Stora förändringar har skett, men fortfarande är det viktigt med nyckelord i själva domänen!
Tror lite på fresh boost här.
Men vadå Keywords in link? Menar du inte keyword in ltd eller? Hehe :P
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017