FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Köpte precis en domän bara för att testa hur Mr G rankar länkar med Keywords i själva domänen, alltså efter deras "stora" förändring. Inom 24 timmar lyckades jag få min sida indexerad och den befinner sig i top 10 trots hög konkurrens.
Jag PERSONLIGEN tror att det blir väldigt svårt för Google att ignorera orden som finns i länken. Ingen skulle optimera mot t.ex hästar och ha domänet "billigastolar.se" som domän, så Google försöker hitta ett annat sätt att analyser webbplatser på. Och för er alla som är skeptiska och tror att jag har fel, varför har inte Google gjort något åt saken än? Stora förändringar har skett, men fortfarande är det viktigt med nyckelord i själva domänen! Senast redigerad av Captcha den 2011-02-26 klockan 23:00 Anledning: Stavfel på grund av Smirnoff |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
det har alltid varit bra med nyckelord i domänen, själv har jag en .org som legat etta i flera år på ett mycket poppulärt sökord.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Så det va bara ett experiment. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Klart att nyckelord i domänen är en rankingfaktor - men i det här fallet beror det nog på vad som brukar kallas 'fresh boost': Google låter nya sidor att ranka bra under en testperiod för att mäta klick- och avvisningsfrekvens. Det kan dessutom vara så att du inte rensar dina cookies mellan besöken hos Google och därför får biased sökresultat beroende på din sökhistorik (eftersom du en gång klickat på din egen sida i serpen vet google att du finner den intressant och låter den ranka bra just för dig).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det finns ett antal programvara för att se hur man rankas på Google utan att man påverkas av sökhistorik osv, skicka pm så kan kan ge dig ett par förslag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Min domän har som orörd legat etta sen dag ett för snart 4 år sen. Jag har inte ens rört den sajten sen den dagen jag la upp den. Så så vidare 'fresh' är den inte. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Den har inte rullats ut i Sverige än, ifall det är en svensk domän du skaffat dig ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||