FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns det något sätt att fixa en lösning där besökaren får en möjlighet att förstora bakgrundsbilden så att den täcker hela skärmen? YouTube har ju en full screen funktion för videos så jag tänkte att det kanske finns något liknande även för bilder..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Man skall alltså kunna förstora bakgrundsbilden på en webbsida med ett knapptryck?
Borde man kunna göra med javascript, men man måste tänka på att det finns olika skärmstorlekar som användare kör på. Kan du berätta lite om bakgrunden till din fråga? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
@Allstars, jag tror han snackar om "fullscreen" d.vs att bilden lägger sig över ramen för webbläsaren och allting annat såsom meny, skrivbord etc.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror du måste använda flash då. Någon slags pop-up kankse går i vissa webbläsare, men det är ingen bra lösning.
Vi kan ju hoppas att det finns/kommer något sådant i HTML5, men jag har inte hört något om det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Typ F11-läge? (ja, klicka på tangenten så ser jacobjs hur jag menar)
Tja, man kan använda "kiosk-mode" men är osäker om alla webbläsare stödjer detta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nej, du kan inte sträcka dig utöver webbläsarens kanter utan någon form av plugin.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för råden!
Min sida är så tung ändå så jag får helt enkelt skippa det. Bakgrund: Jag håller på att utveckla en sajt där det skulle vara en fördel om jag kunde få bakgrundsbilden att täcka hela skärmen. Kommer snart att slänga upp en länk så att Ni som är nyfikna kan titta ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|