FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag var med och tog fram den här listan och har den även sparad själv. Den får alltså inte säljas.
|
|||
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag är intresserad, även om rättigheterna till materialet inte är exklusiva.
Men det vore ju bra att veta om säljaren ens har rättigheterna till materialet. Att phroz har varit delaktig i att ta fram listan betyder inte per automatik att techsto inte har rättigheter att sälja den. Jag vill inte köpa stöldgods, men phroz bör nog lämna en mer ingående förklaring till varför han och inte techsto har upphovsrätten. Jag är som sagt intresserad, men avvaktar med bud tills det att techsto och phroz har förklarat sig. |
|||
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Nykomling
|
"Att phroz har varit delaktig i att ta fram listan betyder inte per automatik att techsto inte har rättigheter att sälja den"
Spännande uttalande. Så om du lånar en bil så har du rätt att sälja den? Jag och en annan tog fram en sajt för några år sen och skapade den här listan - från grunden. techsto kom in efter mig som PHP-utvecklare. Jag ser ganska lätt om den här listan kommer ut nånstans, eftersom det var jag som konstruerade den. |
|||
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
den säljs enbart en gång, samt jag säljer den som företag.
|
||
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
men vänta, du får nog förklara vem som äger rättigheterna etc.
|
||
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
databas dump kommer i pm under kvällen till intresserade. dock endast en köpare då. men 300 är lite lågt.
|
||
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Rätt komiskt att du blankt ignorerar phroz påstående om att det är han som är upphovsrättsinnehavare. Vill du vara vänlig och förklara?
Senast redigerad av daniel_ den 2011-02-15 klockan 18:39 Anledning: typo |
|||
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ni får nog förklara lite närmare hur det ligger till med rättigheterna till databasen innan den ens kan säljas. Har techsto stulit databasen från er? Vilka är "ni", ett bolag, privatpersoner? Känns som en del av våra nyare medlemmar behöver läsa på en hel del när det gäller upphovsrätt...
![]() |
#19 | |||
|
||||
Nykomling
|
Okej, jag har försökt få tag i techsto för att höra vad han håller på med egentligen. Och det här är resultatet..
1. Hans mobilnummer är inte bruk. 2. Han svarar ej mail. 3. Hans hemsida är borttagen. 4. Han kommenterar inte ens mina inlägg. Seriös kille det här.. och ganska desperat. Vi köpte databasen från en tredje part som vi sedan kompletterat extensivt. Varken vi eller tredje parten tillåter att listan säljs, den är alltså upphovsrättsskyddad. tartareandesire: Vi var två privatpersoner som sammanställde databasen. |
|||
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ditt andra stycke är dock högst relevant i sammanhanget. Har techsto stulit listan ifrån en tidigare uppdragsgivare så har han naturligtvis inte rätt att sälja den. Har han stulit listan och är du i så fall hans gamla uppdragsgivare? Eller hur ser er relation ut? Har ni båda varit lika delägare i ett projekt, så spelar det tex mindre roll vem av er som har gjort listan. Lägg bilarna åt sidan och berätta hur det ligger till istället. |
|||
![]() |
Stängt ämne |
|
|