FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Detta blir mitt första inlägg i WN, men jag har smugit runt ett bra tag. Jag har nyligen lanserat http://www.likevent.com, en evenemangskalender för facebook där man kan se vad som händer i ens stad i olika kategorier. Det finns fortfarande en del småbuggar kvar, men vill gärna ha konstruktiv feedback på idén, utseendet och funktionaliteten. Är det enkelt att förstå vad sidan går ut på? Vad kan göras bättre? Antalet besökare är än så länge väldigt litet och idéer om hur jag ska nå ut till fler intresserade tas tacksamt emot. Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
TOS och Prite Policy borde översättas. Sedan går det inte att scrolla på dessa sidor för att läsa allt (Chrome).
Att det är beroende på facebook vet jag inte vad jag tycker om. Rätt otillgängligt enligt min mening. Annars rent och snyggt! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svaret! TOS och PP ska nu gå att scrolla. Ska ta tag i översättningen när det finns tid och lust.
Sidan är ju en evenemangskalender just för facebook-evenemang, så beroendet på facebook är givet. Det beroendet är inte alltid bra men har också vissa fördelar, t.ex. att det är lätt för vem som helst att lägga till befintliga evenemang med bara några musklick och att det finns en stor användarbas som är bekant med formatet. Sidan går också att använda som applikation i facebook på http://apps.facebook.com/likevent |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har du testat vad som händer om besökaren inte är inloggad på facebook eller inte har konto där?!
Värt att kolla upp iaf. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ja det ska fungera som vanligt ändå, förutom viss funktionalitet som försvinner om man inte är inloggad i applikationen, som att man kan se vilka av ens vänner som ska gå på ett evenemang eller svara om man ska gå på evenemanget direkt på sidan.
Har inte hittat några problem med detta men stöter någon på något fel får ni gärna berätta. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är bara lite nyfiken på om du lagt till evenemangen som finns där själv, eller plockar du dem automatisk på något sätt?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
De som ligger där har jag lagt till själv. Förhoppningen är väl att de som besöker sidan själva skall lägga till evenemang så småningom.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|