Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Sponsring utav VPS/dedikerad server för Minecraft server

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-17, 22:08 #11
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av bo0ork Visa inlägg
Tja, den är inte kraftig, och har ingen redundans, men den gör ingenting speciellt mestadels.

6plut.se
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 4400+
2GB RAM, gammal Raptor hårddisk.
Kör Ubuntu 10.04.1 LTS.
Bandbredd bör inte vara något problem.

Om ni inte hittar nåt bättre, säg till så stämmer jag av med BOFH:en på platsen att det är OK. (själv äger jag bara maskinen, inte infrastrukturen).
Hej! Tack det vore jättevänligt utav dig! Skicka gärna ett PM med detaljer när du har tid och ork så kan vi höras vidare.

Mvh
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-17, 22:33 #12
bo0ork bo0ork är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2010
bo0ork bo0ork är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2010
*shrug*, har redan satt upp den bara för att kolla hur svårt det var. Svar: inte alls. Ingen aning hur prestandan blir dock. Väntar på svar från min BOFH. Om han misstycker åker den ner igen.
bo0ork är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-17, 22:55 #13
Jimpsson Jimpsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Jimpsson Jimpsson är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2006
Jag driftar en mincraftserver, vi är några i klassen som kör lite då och då bara. Den officiella serverprogramvaran, skriven i Java är riktigt minneskrävande, det är rekommenderat att köra den på minst 1024MB. Det finns inofficiella serverprogramvaror (kolla Github) skrivna i till exempel C++ som tydligen ska vara betydligt effektivare.

Jag har en VPS på Glesys som ligger på 1024MB minne, det är för tillfället 1 spelare ansluten till servern och jag ligger på 84% minnesförbrukning, kör i princip inget annat krävande just nu.

Sen finns det ju en hel del buggar också..
Jimpsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-20, 22:19 #14
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Om ni fixar en egen energi snål server så kan jag säkert gömma den i något hörn, börjar dock få lite för hög temp i ena rummet på kontor där folk snor plats och där man har labb miljö. Så en burk som inte drar så mycket ström (inte ger värme) typ något Atom burk eller så.

Dock så har man egen fiber dit och kör 1Gbit och nu nästa år blir det 2 x 1Gbit till olika core routrar i sitt nät.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-21, 22:30 #15
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Om ni fixar en egen energi snål server så kan jag säkert gömma den i något hörn, börjar dock få lite för hög temp i ena rummet på kontor där folk snor plats och där man har labb miljö. Så en burk som inte drar så mycket ström (inte ger värme) typ något Atom burk eller så.

Dock så har man egen fiber dit och kör 1Gbit och nu nästa år blir det 2 x 1Gbit till olika core routrar i sitt nät.
Tack Patrik för ditt svar! Vi har fått "låna in oss" på en server, och det fungerar fin fint. Men tack ändå!
Oläst 2012-02-04, 12:46 #16
Ekkes avatar
Ekke Ekke är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2010
Medlem
Ekkes avatar

Det här blir nog jordens bump men jag undrar om det finns någon där ute som är intresserad av att sponsra med en server?

Ungefär samma upplägg som TS där du som sponsrar syns här och var både på servern och på hemsidan för servern. Då jag räknar med att det kommer vara en hel del inloggade "medlemmar" på servern ska den helst klara av 20 personer samtidigt och gärna fler.

Jag kommer gärna med mer info angående det här projektet över PM, om ni är intresserade är det bara att höra av sig.

Här är förövrigt en bra förklaring på hur mycket RAM som går åt: http://minecraft.codeemo.com/helpdoc_ram.html (tanken är att världen ska vara begränsad för att inte ta upp för mycket plats)
Ekke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-11, 14:44 #17
Ekkes avatar
Medlem

Medlem
Ekkes avatar

Nu har det gått ett tag sedan sist och det har hänt en hel del på servern, vi har en medlem som sponsrar servern på sin egna dator men det är inte det vi vill då det är mycket downtime. Sedan starten har vi fått en hel del stamgäster som spenderar nästan hela dagarna på servern.

På servern har vi ett utarbetat ekonomisystem vilket gör att medlemmarna kan tjäna pengar genom att sälja saker och döda monster, för pengarna kan de köpa saker i affärer eller betala varandra för olika tjänster etc. Vi har även tänkt införa jobb där medlemmarna får en uppgift och betalt när uppgiften är utförd.

Något vi har märkt är att spelarna uppskattar aktiviteter och därför har vi bland annat skapat "Korridoren" som är en hinderbana som går ut på att ta sig till mål utan att dö, tar de sig till mål vinner de olika priser. Vi har även PVP (Player vs Player)-arenor där spelare kan möta varandra i dueller. Fler aktiviteter är på gång och tanken är att vi ska ha en aktivitet per dag som får spelarna att längta till t.ex. söndag då de har chansen att vinna diamanter i en viss tävling.

Spelare som missköter sig har vi ett fängelse (fungerar som en varning) där de hamnar under en tid, missköter de sig igen bannlyser vi dem ifrån servern då sådant folk förstör för andra. Vi värnar om våra spelare och försöker ha så god personlig kontakt med dem som möjligt så de känner sig välkomna, vi håller även så bra koll som möjligt på att de inte spelar "för länge" då vi inte vill att servern ska gå ut över deras liv/skola.

De flesta vanliga medlemmarna är hjälpsamma mot nya personer som kommer in och hjälper dem att komma igång, de visar var affären är och hur den fungerar, var de får bygga och hur de får bygga. Den här korta tiden som servern har varit uppe har varit helt fantastisk och det är väldigt spännande att se vad folk hittar på härnäst.

Några skärmdumpar från servern

Just i skrivande stund har vi 66 "medlemmar" och runt 10 personer som är inloggade nästan hela dagarna och vi är i behov utav en server snarast som kan klara minst 20 inloggade personer.

Det jag kan erbjuda för en sponsrad server är inte bara reklam i själva spelet (stor reklamskylt som kommer synas väl) utan även reklam på Proxified.se, Restavfall.se och Ekke.se. Jag kan även göra reklam på två facebook-sidor som har runt 2500 likes vardera.

Jag som ägare utav servern behöver komma åt alla filer för att lägga till nya plugins och starta om servern etc. Servern behöver även en mysql-databas som jag enkelt kan komma åt.
Ekke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-11, 15:13 #18
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ekke Visa inlägg
Nu har det gått ett tag sedan sist och det har hänt en hel del på servern, vi har en medlem som sponsrar servern på sin egna dator men det är inte det vi vill då det är mycket downtime. Sedan starten har vi fått en hel del stamgäster som spenderar nästan hela dagarna på servern.

På servern har vi ett utarbetat ekonomisystem vilket gör att medlemmarna kan tjäna pengar genom att sälja saker och döda monster, för pengarna kan de köpa saker i affärer eller betala varandra för olika tjänster etc. Vi har även tänkt införa jobb där medlemmarna får en uppgift och betalt när uppgiften är utförd.

Något vi har märkt är att spelarna uppskattar aktiviteter och därför har vi bland annat skapat "Korridoren" som är en hinderbana som går ut på att ta sig till mål utan att dö, tar de sig till mål vinner de olika priser. Vi har även PVP (Player vs Player)-arenor där spelare kan möta varandra i dueller. Fler aktiviteter är på gång och tanken är att vi ska ha en aktivitet per dag som får spelarna att längta till t.ex. söndag då de har chansen att vinna diamanter i en viss tävling.

Spelare som missköter sig har vi ett fängelse (fungerar som en varning) där de hamnar under en tid, missköter de sig igen bannlyser vi dem ifrån servern då sådant folk förstör för andra. Vi värnar om våra spelare och försöker ha så god personlig kontakt med dem som möjligt så de känner sig välkomna, vi håller även så bra koll som möjligt på att de inte spelar "för länge" då vi inte vill att servern ska gå ut över deras liv/skola.

De flesta vanliga medlemmarna är hjälpsamma mot nya personer som kommer in och hjälper dem att komma igång, de visar var affären är och hur den fungerar, var de får bygga och hur de får bygga. Den här korta tiden som servern har varit uppe har varit helt fantastisk och det är väldigt spännande att se vad folk hittar på härnäst.

Några skärmdumpar från servern

Just i skrivande stund har vi 66 "medlemmar" och runt 10 personer som är inloggade nästan hela dagarna och vi är i behov utav en server snarast som kan klara minst 20 inloggade personer.

Det jag kan erbjuda för en sponsrad server är inte bara reklam i själva spelet (stor reklamskylt som kommer synas väl) utan även reklam på Proxified.se, Restavfall.se och Ekke.se. Jag kan även göra reklam på två facebook-sidor som har runt 2500 likes vardera.

Jag som ägare utav servern behöver komma åt alla filer för att lägga till nya plugins och starta om servern etc. Servern behöver även en mysql-databas som jag enkelt kan komma åt.
DM:a mig lite om vilka SPECs ni vill ha, främst mängd RAM som behövs, så ska jag se om jag kan fixa något.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-12, 21:44 #19
Peter_B Peter_B är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2004
Peter_B Peter_B är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2004
Jag skulle kunna ordna något fullt tillräckligt åt dig om du inte redan löst problemet, då syftet är gott . Skicka ett meddelande isåfall.
Peter_B är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-12, 23:01 #20
Dakotas avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Kul att fler driver servrar! Nu har det gått ett riktigt långt tag sedan jag startade denna tråden och jag använder CityCloud.se till min server och det fungerar toppen. Inget lagg alls trots 9-23 spelare online hela tiden och en snabbt växande värld. Servern är endast 6 dagar gammal så det är kul att så många personer faktiskt har minecraft och prövar på nya servrar!
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017