FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag säljer nu affiliatesajten gå-ner-i-vikt-snabbt.se.
Beskrivning: Wordpress-baserad hemsida som säljer en produkt som lär folk hur man går ner i vikt. Produkten jag säljer nu är en e-bok skriven på engelska (konverterar inte bra i Sverige av uppenbara anledningar) och jag orkar inte hålla på med sidan mer. Tröttnat, helt enkelt. Dels för att ämnet inte intresserar mig, men även för att jag behöver pengarna till andra projekt jag faktiskt brinner för -- har många järn i elden. Ni som följer min blogg, ni vet vad jag snackar om. Anledningen till att jag slängt in ett antal AdSense-annonser på hemsidan är för att den inte konverterat bra alls, och för att jag -- som sagt -- tröttnat. Vill bara bli av med hemsidan så snart som möjligt. Tanken bakom hemsidan är att alla besökare kommer via sökmotorer (därav den spammiga domänen). För tillfället rankar sidan på #2 efter en sökning på frasen "gå ner i vikt snabbt". Inte en stabil placering, hoppar ner till 3-4 då och då. Den senaste månaden har hemsidan haft 416 sidvisningar och 266 besök (om jag förstått Analytics rätt). Ingen imponerande statistik, men det bör gå att förbättra genom att hoppa upp till förstaplatsen. Sidan har 236 (lågkvalitativa) länkar pekandes till sig, samt 68 indexerade sidor hos Google. Och en PR på 1. Jag har alltså lagt ner tid på sidan genom att skriva innehåll, men eftersom det inte lönat sig så säljer jag nu hemsidan. En blogg går även att hitta på domän/blogg. Har ni några frågor, skicka mig ett PM. Startar budgivningen på 3000 kronor. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hur är det med boken och rättigheterna till den?
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag säljer boken som affiliate. Rättigheter & allt sånt där är ingenting jag behöver bry mig om. Placerar en länk till annonsören bara.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Bonus: man får med domänen gimetoden.info också. Registrerad 2007.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Gillar din ärliga beskrivning, samt att du pekar på eventuella problem. Tror detta gör att folk litar mer på säljaren och att man därmed får ett högre pris - något som fler som säljer saker på WN kanske bör ta till sig :-)
Hade jag varit intresserad att köpa så hade jag köpt domänen och försökt sälja den vidare till någon som producerar "bantningspiller" till ett väsentligt högre pris. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
What! Någon på WN som inte skriver något negativt i ens pågående auktion... det var som fan! Tack för den
![]() Föreslår du att jag hör av mig till folk i den nischen och försöker få sålt domänen på det viset? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kanske lite of topic här, men vill bara säga att Sweely är en god kille om man skall göra affärer med honom, han är pålitlig och schysst och dessutom gör upp en bra deal!
Tack för mig =) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för din... feedback, trådlöst. Det var oväntat. Men tack!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|