FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har en affiliatesida inom segmentet mobila bredband. Under en period så har jag haft 600 - 700 unika besökare 449 klick, varav 203 unika besökare stog för samtliga klick. Totalt har jag haft 1 sale (4 kr) och det va på en refill-produkt för kontantkort, d.v.s. inte ens mobilt bredband. Kan även tillägga att trafiken kommer från sökmotorer och är relevant.
Jag förstår att det är svårt att ge något exakt svar och att de jag konkurrerar med inte vill avslöja för mycket, men konverterar verkligen mobila bredband så dåligt? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Min erfarenhet av sidor generellt är att desto bättre site desto bättre CR... Men då har jag haft en sida med en CR på 10 % (Bredband)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack så mycket för ditt svar!
Det ligger nog något i det du säger, men jag har haft sidor där ca 170 unika besökare genererat ca 110 klick som i sin tur genererat lite över 10% i CR (110 klick -> 13 sales). Nu vet jag inte hur du mäter en sidas kvalité, men jag tror att t.ex. en del för innehållsrika sidor faktiskt kan sänka konverteringsgraden (baserat på besökare -> konvertering, dvs inte baserat på klick -> konvertering som man normalt räknar). Skillnaden på den sidan jag nämnde i första inlägget och den med bra konverteringsgrad är inte jättestor förutom segment. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|