FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej
Ska byta forumformat från phpbb till vbulletin mitt forum har idag bra rankningar inom sina sökord och toppar på några. har till och med underlänkar på sökresultatet när man söker på huvudsökordet som också är domänen men nu vill jag förbättra forumet och bestämt mig för att använda vbulletin. risker jag då tappa all seo och kraft som den har idag? eller följer det med till det nya utseende? sajten har vart aktiv i 4 år. mvh frankw |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
det enda du behöver fråga dig är..
finns samma information på samma länkar? alltså om länkstrukturen kommer vara densamma.. om de gamla länkarna fortfarande kommer fungera.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Så länge samma länkar finns så ska inget ändras med andra ord? då ska jag nog klara mig ganska bra från ett byte av plattform =) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Kolla på vbulletin forums eller googla på det.. för det är nog fler som gjort samma. det är något du även kan fråga vbulletin support! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
annars kan du göra så att du kollar vilka sidor du har, och vilka som är populärast av google. Och sedan efter du bytt lägger du upp 301'or på alla dessa som har bra rank eller trafik och skickar dem vidare till rätt sida.
Om du inte vill behålla den gamla strukturen dvs. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kommer inte tappa någon kraft till din huvuddomän. Faktum är att du inte kommer tappa någon kraft över huvudtaget, beroende på vilken länkstruktur du använder dig av.
Helst ska du 301:a alla äldre kategorier till dina nya o.s.v. Men med 301 ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
All länkkraft förs inte över vid en 301-redirect.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Trots bortfall så är 301;or det näst bästa efter att ha exakt samma URL-struktur. Kan tyvärr inte svara på hur mycket kraft som försvinner. Gissar på att man behåller 80%, d.v.s. samma procent som en länk maximalt kan vidare skicka från en sida.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|