FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Mervinst, vem tvingar it-personal att begå grova brott menar du? Vad har det med upphovsrättsbrotten att göra, det är väl ett fritt val om man väljer att ladda ned saker och därmed begår ett brott eller inte...? Samma sak om man vill medverka till att sprida/främja dessa upphovsrättsbrott.
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
det finns stora kriminella grupper som ofta anlitar men även tvingar kunniga personer att göra saker. Att det är svårt att tänka sig förstår jag inte. klart organiserade kriminella också tar sig ut på nätet. och anledningen jag tog upp det står också i min post ![]() När de hade kunnat lägga det på större men framförallt farligare grupper. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Man äger ju inte ett domännamn, utan hyr det. Det betyder att man också kan bli vräkt precis som när man missköter sig i sin lägenhet. Frågan här är väl vem som ska besluta om vräkning?
Frihet under ansvar... även på nätet. Bryter man mot lagen förlorar man mer eller mindre av den frihet man tidigare hade. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
VeriSign received sealed court orders directing certain actions to be taken with respect to specific domain names, and took appropriate actions. Because the orders are sealed, further questions should be directed to the U.S. Department of Homeland Security. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|