FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Behöver få en liten koll på internetbetalningar i Norge och Danmark.
Vilka är det viktigt att man bygger stöd för utöver Visa/Mastercard. Vet att Dankort är stora i Danmark. men vilka mer, Hur är det emd Direktbetalningar? Tack! Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
I Norge är VISA och Mastercard väldigt vanligt.
Många i Norge har även VISA Electron (fungerar ej för internetbetalning) och många använder sig då av postoppkrav (postförskott) så det hade jag nog definitivt implementerat för att nå ut till så många norrmän som möjligt. EDIT: Har bara använt direktbetalning för ett företag i Norge och det är när jag köper från One.com. Vet inte om det är allt för vanligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
On-Topic: Precis som Kimppa säger så är både VISA och MC väldigt vanligt. Man får ofta ett kompletterande MC som fungerar som kreditkort när man skaffar sig ett VISA ![]() Jag köper ofta domäner och annat från svenska sidor med mitt norska VISA så kolla vad Loopia, Binero och CN kör för system så borde du ha rätt bra koll ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
I Norge er det VISa og Mastercard som er sagt før her. Mange har også VISA integrert på sin mobiltelefon som man da kan betale med.
Payex er bra. http://payex.se/foretag/tjanster/bet...ernetbetalning |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Payex skriver ut att de har Internetbetalningar i Norge och Danmark. Någon som har någon aning om vad de menar då?
Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
VIP
|
Dankort är kung i Danmark.
|