FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har problem med att få en box att hamna rätt.
![]() Det är dit jag vill att boxen ska hamna. HTML-kod:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <title>Hem - Lalala</title> <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> </head> <body> [B]<div id="box">[/B] <div id="container-box-top"> </div> <div id="container-box"> <div id="header"> </div> <div id="meny"> <a href="index.html" class="meny">STARTSIDA</a> <a href="psykoterapi.html" class="meny2"><font color="white">PSYKOTERAPI</font></a> <a href="hurgardettill.html" class="meny3">HUR GÅR DET TILL</a> <a href="ommig.html" class="meny4">OM MIG</a> <a href="kontakt.html" class="meny5">KONTAKT</a> </div> <div id="container-top"> </div> <div id="content"> </div> <div id="container-bot"> </div> </div> <div id="container-box-bot"> </div> [B]</div>[/B] [B]<div id="box2">[/B] <div id="container2-top"> </div> <div id="container2"> </div> <div id="container2-bot"> </div> [B]</div>[/B] </body> </html> Kod:
#box1{ width: 625px; min-height: 800px; margin-left: auto; margin-right: auto; margin-top: 30px; border: 1px solid black; } #box2{ width: 250px; min-height: 400px; height: auto; float: left; border: 1px solid black; } |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hepp, lägg en div runt allt med id "wrapper".
CSS= #wrapper{ width: 900px; min-height: 800px; margin-left: auto; margin-right: auto; margin-top: 30px; } #box{ width: 625px; min-height: 800px; float: left; border: 1px solid black; } #box2{ width: 250px; min-height: 400px; height: auto; float: right; border: 1px solid black; } |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det hjälpte tyvärr ingenting.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kod:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <title>Hem - Lalala</title> <link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css"> </head> <body> <div id='wrapper'> <div id="box"> <div id="container-box-top"> </div> <div id="container-box"> <div id="header"> </div> <div id="meny"> <a href="index.html" class="meny">STARTSIDA</a> <a href="psykoterapi.html" class="meny2"><font color="white">PSYKOTERAPI</font></a> <a href="hurgardettill.html" class="meny3">HUR GÅR DET TILL</a> <a href="ommig.html" class="meny4">OM MIG</a> <a href="kontakt.html" class="meny5">KONTAKT</a> </div> <div id="container-top"> </div> <div id="content"> </div> <div id="container-bot"> </div> </div> <div id="container-box-bot"> </div> </div> <div id="box2"> <div id="container2-top"> </div> <div id="container2"> </div> <div id="container2-bot"> </div> </div> </div> </body> </html> Kod:
#wrapper{ width: 900px; min-height: 800px; margin-left: auto; margin-right: auto; margin-top: 30px; } #box{ width: 625px; min-height: 800px; float: left; border: 1px solid black; } #box2{ width: 250px; min-height: 400px; height: auto; float: right; border: 1px solid black; } |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
float: left ska va på box 1 och inte 2?
|
||