FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Älskar dropbox, så underbart med versioner och återvinning av raderade filer. Har hela dokument-mappen i Dropbox, både synk till hemdator och totalbackup samtidigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
"Har du bara en dator och vill säkerhetskopiera material ska du inte använda dropbox" skrev studioX. Det fick mig att bli tveksam på nytt. Du skriver själv likadant så jag försöker bara bena ut varför man inte bör använda det som en ren backuptjänst? Men då blir det alltså säkerhetskopierat då, så fastän min dator totalhavererar så ligger allt kvar på dropbox...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Det jag och kanske fler tänker på med backup är att man gör det på hela sin hårddisk för att snabbt kunna återställa den, dvs system, program, dokument, etc och för det ändamålet fungerar inte Dropbox. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Dropbox kräver att du lägger de filer du vill synka i dropbox-mappen. Dessa filer finns sedan både på hårddisken och på Dropbox servern. Ett alternativ (om man inte använder linux) är SugarSync.com som fungerar på samma sätt men där man själv kan ange vilka mappar som ska synkas och därmed kan ha kvar sitt mappsystem som man vill. (Jämförelse http://www.sugarsync.com/sync_comparison.html)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tacksam för alla bra svar. Jag har fattat galoppen nu. Jag kör mac och har en extra hårddisk med timemachine inkopplat så hela mitt system är backat. Jag är mest orolig vid stöld eller brand så därför vill jag ha en extra kopia på nätet. Dropbox verkar ju väldigt bra, men ska kolla om jag borde ha en tredje backup på något annat ställe på nätet. Någon som vet en vettig backup som inte kostar skjortan?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det låter som att du istället borde titta på http://b4.crashplan.com/consumer/index.html eller www.mozy.com. Det är nog mer de tjänster du egentligen är ute efter. Beroende på hur mycket utrymme du behöver blir det billigare också.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|