FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Det finns ett domännamn som är intressant för mig därför att det är mitt efternamn .se. Det har varit registrerat i flera år, men det har aldrig haft något annat än en "under konstruktion"-sida med kontaktinfo till fsdata (där sidan ligger). Därför tänker jag att domänet kanske inte är livsviktigt för den som har registrerat och kanske går att köpa, men hans whois är anonymt så jag vet inte hur jag ska kontakta honom för att fråga? Någon som vet hur man kan gå till väga? mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Banned
|
Eftersom han verkar ligga hos fs-data kan du skicka ett mail till deras kundsupport och höra om de kan vidarebefodra frågan till honom. Om han sedan väljer att svara kan ni fortsätta konversationen via den mail han då svarar ifrån.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Gör en sökning på IIS.SE för att se vilken registrar som har hand om domänen.
Därefter kontaktar du registraren och ber dem tex skicka vidare ditt mail till domän innehaven som innehåller dina kontaktuppgifter och att du är intresserad av domänen. Så har jag gjort tidigare ... Funkar ibland.. men mestadels hör man aldrig av dem.. tyvärr.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Okej, tack. Det är värt ett försök i alla fall
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
För mig tog det två år att få svar från mannen som hade <mitt efternamn>.se, han använde domänen för mail och ville inte sälja.
Lycka till! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nu visade det sig att den inte var registrerad på en privatperson utan ett företag (jag antar att jag har slagit upp rätt namn med tanke på din signatur).
När det gäller .SE domäner registrerade på företag så visas kontaktuppgifterna vid en slagning på domänen på iis.se: Kod:
Kontakt-ID ************** Namn Anders Ekdahl Företag Ekdahl Försäkring - Fond & Finans AB Organisationsnummer [SE]556599-8308 E-postadress [email protected] Adressrad 1 Sjövägen 6 Adressrad 2 - Adressrad 3 - Postnummer 18233 Ort Danderyd Land SE Telefon +46.854474500 Fax +46.87587450 Skapad 2007-02-09 Senast ändrad 2009-12-02 Registrar SE Direkt |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|