FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu flyttar jag tillbaka till Skottland pga studier.
I samband med det här tänkte jag starta upp en ny nätbutik där, (storbrittanien). Hittade en bra .co.uk domän däremot var .com för den domänen upptagen. Den var upptagen men går man in i .com domänen så är den varken parkerad eller använd på något sätt. Min första fråga är : Bör jag välja ett annat domännamn som har både .com och .co.uk eller kan jag nöja mig med ett bra namn som endast har .co.uk? Min andra fråga: domänen är uppbygd såhär: thecandycity.com (det är inte den här domänen) Just nu har jag dock cityofcandy.com Det passar bättre i mitt sammanhang men uppbyggnaden är densamma. Vad tycker ni? Bör jag ha ett sådant domännamn för min nya butik? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är det butik för?
Jag bor i London, och min generella uppfattning är att om det är något mer klassiskt så räcker .co.uk utmärkt då det är en kvalitetsstämpel för ett brittiskt företag. T.ex. om du tar ett klädmärke på Savile Row, så skippar de ofta helt .com adressen. Däremot om du kör ett hippt Internetbolag som inte är begränsat till landet så är .com alla gånger bättre. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Problemet är nämligen att om jag vill ha .com på samma namn så får jag ta ett helt annat domännamn som troligen inte är lika bra. Vill gärna skicka dig namnet jag vill ha filip om du lovar att inte regga det. ![]() Hade velat ha din opinion som bor i London innan jag slår till. Senast redigerad av Lancelot den 2010-08-03 klockan 11:52 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|