FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Skapade nåt konto på justhost.com för ett år sedan. Nu ser jag att de dragit 700kr från mitt konto. Kan dem verkligen gå in och ta 700kr? Jag har ju inte skrivit i att jag ska ha autogiro eller något. Känns verkligen mysko. Vill inte ha alls med dem att göra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
You must have an active method of payment upon you account for your autorenewal at all times, failure to do so can result in you account being suspended or cancelled automatically
Kanske något med den punkten? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Javisst, det står i deras terms som du accepterade när du signade upp.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är ganska vanligt i USA att konton förnyas per automatik om man inte aktivt väljer någonting annat så det är inget konstigt alls med det. Ett tips är ju att du läser de avtal du ingår, åtminstone relevanta delar av det.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hm, hade för mig jag läste igenom typ 5 gånger när jag signade. Skulle inte förvåna mig om de ändrat i efterhand :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag använder alltid e-kort, då kan de bara dra så mycket pengar som jag sätter som gräns.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Antalet oseriösa leverantörer som ändrar sina avtal till deras fördel när det brinner i knutarna är många. En del har t.o.m. med i avtalet att dom får ändra avtalets utformning närhelst det passar dom och utan att meddela dig som kund. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kontakta dom inom 30dagar så brukar de gå med på att återbetala.
Ju snabbare du gör det, desto snabbare. Vet inte hur justhost är jämfört med Godaddy. Godaddy återbetalar alltid inom 30d. Må det vara domänförnyelse som SSL cert. Aldrig haft några problem med dom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Åjo, GoDaddy och SSL-cert kan vara en riktig soppa och deras kundtjänst är riktigt fyrkantig och stelbent när det gäller just SSL-cert så det gäller att stå på sig. Sist så fick jag dem till och med att ändra i applikationen och i instruktionen men det var inte förrän efter att jag kontaktat chefen himself (eller rättare sagt hans personliga kontorschef) och frågat om lagen verkligen tillät att man tog betalt för en sak men levererade en helt annan och sen hänvisade till felaktig dokumentation. Jag var inte på bra humör då så det var mycket syra i det brevet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Detta gäller även många svenska företag.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|