| FAQ | 
| Kalender | 
|  2010-06-02, 20:10 | #1 | ||
| 
 | |||
| Medlem | 

Hej!  Satte nyligen upp en ny domän med e-postkonton. Varken domänen eller e-postadressen har någon tidigare historik. Domännamnet är absolut inget konstigt och likaså e-postadress namnet. När jag prövade maila en hotmail och gmal adress, så hamnade e-posten jag skicka som skräppost. Går det påverka detta så att e-posten inte hamnar som skräppost? MVH Patrik Hansen | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2010-06-02, 20:25 | #2 | |||
| 
 | ||||
| Flitig postare | 

Har du testat dina adresser på http://www.validmail.org/ ?
		 | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2010-06-02, 20:48 | #3 | ||
| 
 | |||
| Har WN som tidsfördriv | Citat: 
 | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2010-06-02, 21:31 | #4 | ||
| 
 | |||
| Mycket flitig postare | 

Har också haft problem med detta och det du behöver är SPF-records. Googla detta.
		 | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2010-06-03, 04:49 | #5 | |||
| 
 | ||||
| Har WN som tidsfördriv | 

Inte bara SPF, annat med att tänka på. Mailservern skall svara att den heter så som du har i ditt MX record. Dessutom ska den ha motsvarande PTR på sitt ip.
		 | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2010-06-03, 10:04 | #6 | |||
| 
 | ||||
| Har WN som tidsfördriv | 

Som crazzy säger (inte helt säker att han snackar om samma dock) så måste du ha rDNS så att mottagande server kan resolva ditt IP till ett hostname. Note: jag är rätt kass på sånt här, men det problemet har jag råkat ut för några ggr iaf   | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2010-06-03, 10:15 | #7 | ||
| 
 | |||
| Klarade millennium-buggen | 

MXToolbox.com är ett bra verktyg för att kontrollera både spam-listor och Reverse DNS. | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2011-02-12, 00:30 | #8 | ||
| 
 | |||
| Mycket flitig postare | 

Bumpar denna tråd, vissa mail jag skickar hamnar i mottagarens skräppost. Vad kan man göra för att undvika detta?
		 | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2011-02-12, 00:35 | #9 | |||
| 
 | ||||
| Mycket flitig postare | ||||
|   |  Svara med citat | 
|  2011-02-12, 09:31 | #10 | |||
| 
 | ||||
| Flitig postare | 

Du kan titta i huvudet på exempelvis Gmail som brukar avsölja lite "Visa orginal". Kolla annars med spamprogrammet spamassassin och se vad som kan vara vajsing | |||
|   |  Svara med citat | 
| Svara | 
| 
 | 
 |