FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag läste och svarade för ett tag sedan på en tråd där någon skrev att han inte fått någon påminnelse från Loopia och att de därför deaktiverat ett av hans domäner - mot hans vilja. Den gången dömde jag ut det då jag alltid fått både en och två påminnelser varje gång en faktura ska betalas.
Nu har jag själv hamnat i samma sits. Mitt huvuddomän, det första jag registrerade och där jag har huvuddelen av min e-post fakturerades i april. Därefter har ingen påminnelse kommit, och domänfakturan har inte funnits i min kundzon (det är i allmänhet där jag betalar fakturorna). För en vecka sen ringde en bekant och sa att han fick bouncebacks på viktiga mejl till mig. Jag blev något förvånad och mejlade direkt Loopia. Som vanligt svarar Loopia att de inte kan hjälpa mig om jag bara bifogar mitt personnummer utan jag måste bifoga mitt kundnummer som finns om jag loggar in. Något irriterande. De berättar efter att ha fått kundnumret att domänen deaktiverats på grund av obetald faktura. På frågan VILKEN? får jag ett otrevligt svar om att fakturan minsann skickades i april och det är det som spelar roll, ingen kommentar ang. uteblivna påminnelser och att fakturan inte finns i min kundzon. Allt jag fick var "Bifogar fakturan. Måste betalas omgående." Jag tänkte att jaja, då har den väl varit frånkopplad i ett par dagar, och nu kommer den upp igen, så det är väl ingen större fara. Jag tänkte ändå dubbelkolla så jag svarade supporten och frågade hur länge den legat nere. 22 dagar... 22 dagar utan huvudmejlen. En hel del mejl kommer till min gmail, och telia-adress och det är därför jag inte lagt märke till det. Under den här tiden har jag sökt en hel del jobb i Norge, och såklart har jag missat eventuella svar, samt mejl från kunder. Vad ska man säga? Jag kommer iallafall att skriva över mina domännamn till City Network framöver. Det är nästan löjligt stor skillnad på det bemötande man får från CN jämfört med Loopia. Det skulle krävas en bra kompensation från Loopia för att fortsätta hos dem. Kan man kräva det? Tror att loopia blivit lite för stora för att tänka på enskilda kunder, så jag får väl helt enkelt tacka för tiden hos dem och kliva av... Är det någon som har liknande erfarenhet eller som kanske till och med uppskattar Loopias kundtjänst? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Återkom till mig med vilket domännamn det gäller så ska jag kika på det och se vad som har hänt. /Jimmie Eriksson |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har fått några domäner deaktiverade av Loopia, fast jag inte fick någon påminnelse om detta innan. Med kontakt med dem så ville jag har svar på varför jag inte fått någon påminnelse, men fick aldrig något svar på just den frågan, så jag gav upp.
Det var olika personer som svarade, och man brukar även få helt olika svar från dem. Tråkigt, skulle få betala runt 1000 kr styck för dessa domäner för att få tillbaka dem, men det ville jag inte göra, struntade i dem. Senast redigerad av Morriz den 2010-06-02 klockan 11:15 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|