FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Jag får börja med att ursäkta mig för att det här säkert är dumma frågor men jag är ny på det här. För någon vecka sedan köpte jag domän tillsammans med webbhotell av CityNetwork. Igår bestämde jag mig för att inte använda domänen och köpte en ny. Nu vill jag alltså knyta den här nya .net domänen till webbhotellet. Någon som vet hur jag gör? Just nu ligger .net-domänen som en undermapp till den första jag köpte. Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Är det inte bättre att kontakta CityNetwork istället? De borde ju ha koll på hur man gör.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lugnt, jag är van att du spammar forum ... ett av mina i alla fall.
![]() Hur som helst så är det kanske bättre att du kontaktar CityNetworks support i frågan. Det är därför de har support, och säkert även telefonsupport. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Mailade supporten och fick ett väldigt luddigt svar. Tar och ringer den här gången.
Vad är det för forum jag har spammat Terabyte? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Vill du bara lägga till en domän till borde det inte vara ngt problem,
oftast kan man välja "parkerad domän" (dvs samma websida som din ursprungliga domän) eller en NY domän, där du kan ha en separat hemsida & mail. Vill du byta ut din huvud domän brukar man tyvärr få om-installera webbhotellskontot. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tycker alltid att citynetworks support brukar vara föredömligt bra! Det är STOR skillnad mot loopia som allt som oftast behandlar en som att man var 14 år och hade råkat registrera ett domännamn...
Mejla dem och säg precis vad du vill ha, så ska du se att de ordnar det till dig! Det enda du behöver säga är: Hej Jag har webbhotell på det här domännamnet, och jag vill att den här domänen ska vara huvuddomän på webbhotellet istället. Sen kan du alltid köra den andra som add on! Inte helt hundra på hur det funkar med add on domäner på CityNetwork, men på Hostgator går det som på räls! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
För övrigt gillar jag skarpt din sida om budgetresande!
![]() Sorry för OT. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vill bara kolla om du fått svar på dina frågor när du ringde City Network Support. Har du inte ringt så får du gärna göra detta vi finns t.ex på plats idag till 21.00. Det går även bra att kontakta oss på helgen.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|