FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej! Har beställt co-location hos FS-Data och ska skicka iväg min HP Proliant DL360 G4 så fort jag hittat ett par rackskenor till den. De använder rittals 80cm djupa 19"-rack, så är det någon som vet vilka skenor jag ska köpa? Clas Ohlssons (http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=135959090) passar inte på servern, och dessutom är de för långa. Det är en djungel det här...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
varför frågar du inte fs-data?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
varför skulle FS-data ha koll på vilka skenor en colo ska ha? :S
Jag skulle nog snarare säga att HP är de som har koll på det om du behöver fråga någon. Senast redigerad av eng3l den 2010-05-20 klockan 14:18 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vi använder de vi får med maskinerna, och vad jag sett så brukar de vara lite olika skenor mellan olika HP maskiner.
Skulle kunna gå ner i hallen o titta efter nått nr men de är ju trotts allt HP. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Har din DL360 G4 inga rackskenor? Dom ska alltid följa med maskin från nyköp. Att hitta begade skenor till en G4 är inte speciellt lätt, ännu svårare till den DL360, jag har gått bet själv en gång och fick köpa nya skenor för 1900kr ex. moms, men det ser ut som serverhuset har några liggande: 364996-001 RAIL KITS FOR DL360 G4
http://www.serverhuset.se/html/lagerlista_hp.html |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Ebay har allt annars om du behöver skenor, och bör vara många även i Sverige som har en hög skenor ligandes för DL380.
Tycker mer synd om dig, välkommen till helvetet att ha colo hos fsdata typ :P Annars får du väl skaffa par L-skenor/hylla att lägga på istället. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Det finns på eBay, jag har precis köpt ett par till en DL360 G4p.
PS. Det du länkat till på Clas O. är de man bygger rack med = där dina skenor ska sitta |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Precis, har redan frågat FS-Data och de vet inte vad som passar till en HP-server. Köpte datorn begagnad för 2500 kr, så 1900 för ett par nya låter ju i överkant... Tack för hjälpen, har kontaktat serverhuset så förhoppningsvis finns de fortfarande kvar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Jag hade bara till 380.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag är lite nyfiken, vad var det som gjorde att FS-Data fick ditt förtroende som leverantör på colocation?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|