Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Varför FF och inte IE

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-19, 08:56 #11
youheardit youheardit är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Oct 2008
Har WN som tidsfördriv

Doctor.Data: Hmm, jag hade samma problem med Chrome när jag ville radera webbläsarhistoriken, hade felstavade adresser som gick före dem korrekta, men en ominstallation hjälpte... Men har även skickat ett mail till just feedback på google ang detta..
youheardit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-19, 10:24 #12
wiB wiB är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2008
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av youheardit Visa inlägg
jag har ALLA webbläsare som jag funnit på min dator, i högsta uppdaering då för att granska så det inte är några fel i min kod för olika och min högsta favorit är Chrome men efter kommer faktiskt IE7 & 8. Gillar mer Opera än FF men safari är sämst.
Förstår inte riktigt hur du tänker när du säger att Safari är sämst. Den bygger på Webkit ( vilket stödjer fler HTML5 och CSS3-egenskaper) än både Opera och Firefox.

Kör du Safari på Windows kan jag förvisso förstå ditt uttalande, gillar enbart Safari på Mac OS. Flyter på helt annorlunda där. Personligen kör jag Firefox vid utveckling och Google Chrome för surf.

OnT:
Din kompis får surfa med vilken webbläsare han vill, ingen är tvungen att uppgradera. Fast när du säger "IE", vilken version innebär detta? Jag brukar övertala mina vänner att uppgradera till Google Chrome just för snabbheten samt att "sidorna laddar snabbare och ser bättre ut".
wiB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-19, 10:45 #13
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av wiB Visa inlägg
Förstår inte riktigt hur du tänker när du säger att Safari är sämst. Den bygger på Webkit ( vilket stödjer fler HTML5 och CSS3-egenskaper) än både Opera och Firefox.

Kör du Safari på Windows kan jag förvisso förstå ditt uttalande, gillar enbart Safari på Mac OS. Flyter på helt annorlunda där. Personligen kör jag Firefox vid utveckling och Google Chrome för surf.
Som du säger, jag kör Safari på windows (7 ultimate) och en segare/slöare webbläsare går inte att hitta... det ända jag har emot den är som sagt prestandan. Grafiskt är Safari den snyggaste/användarvänligast. Och som du säger kör den på webkit vilket är mycket positivt.. dock är den ju inte ensam med det.. Chrome, FF och Opera med!
Oläst 2010-05-19, 10:54 #14
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
Jag kör Safari på Windows XP och det fungerar jättebra!
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-19, 12:18 #15
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av youheardit Visa inlägg
Som du säger, jag kör Safari på windows (7 ultimate) och en segare/slöare webbläsare går inte att hitta... det ända jag har emot den är som sagt prestandan. Grafiskt är Safari den snyggaste/användarvänligast. Och som du säger kör den på webkit vilket är mycket positivt.. dock är den ju inte ensam med det.. Chrome, FF och Opera med!
Hehe, nu är du ute och cyklar lite Det är enbart Safari och Chrome som kör motorn Webkit. Opera kör Presto, Firefox och Kamino kör Gecko och IE kör sin motor som kallas Trident.
wiB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-19, 13:16 #16
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Varför bry sig? Låt honom använda det som känns bra för honom helt enkelt. I och med åttan är IE definitivt med i matchen igen. Jag föredrar själv FF men det gör nog de flesta utvecklare. Chrome gillar jag inte alls, Google vet redan tillräckligt mycket om mig.
Oläst 2010-05-19, 13:21 #17
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av wiB Visa inlägg
Hehe, nu är du ute och cyklar lite Det är enbart Safari och Chrome som kör motorn Webkit. Opera kör Presto, Firefox och Kamino kör Gecko och IE kör sin motor som kallas Trident.
hmm, verkar så ja.. glömde bara cykelhjälmen... men alla webkit element jag använder i min kod funkar i alla webbläsare utom IE och Comodo dragon
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017