FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
jag slår ett slag för Glesys som vi kör på jobb. Har t o m skaffat en egen vps hos dem pga att de är så stabila. Inga större problem. Valde att köra i falkenberg, där deras kontor är.
Bra VPS: http://www.glesys.se/ Hade nämligen FSdata innan. Senast redigerad av spajk den 2010-05-04 klockan 14:30 Anledning: gammal fsdatakund |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
GleSYS i alla ära, men det hjälper tyvärr inte just nu...
Någon borde ta och kontrollera FS-Data lite mer seriöst.. de säljer "full redundans" och "övervakning" enligt reklamen på hemsidan. Men deras VD har t.o.m erkänt att de inte har någon redundans och varje gång vi ringer och de är nere så har de aldrig någon aning om det.. Jag tror bara det är ett gäng ungar som luras. Det finns ingenting på plats hos dem. De tar bara betalt och hoppas att ingenting händer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag kör också Glesys och är nöjd med det. Av någon anledning gick en omstart snett igår kväll, och deras "omstarts"-funktion ville inte heller få igång servern. Det innebar att min server låg nere till imorse, ordinarie kontorstid. Däremot var de hyggligt snabba att laga felet på morgonen.
Vill påpeka igen att felet inte berodde på Glesys, och jag betalar inte för dygnet-runt-support så jag är nöjd ändå. Har provat andra Vps leverantörer förut, och haft problem. "ordinarie kontorstid" har inneburit att servern har kommit upp kring lunch då. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu funkar FS igen, hos mig i alla fall.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Vi kör inte VPS utan har en hyffsat stor och avancerad miljö (på egna servrar) hos FS-data. Sedan är det ett 50-tal domännamn pekade (från olika dnss-leverantörer) till vår miljö... Tyvärr ingenting man flyttar i en handvändning... Vi är som sagt påväg.. Till Bahnhof. Har redan köpt in ny hårdvara som vi kommer testköra systemet på i veckan och sedan flytta kunderna en och en, nattetid, till den nya miljön. Wish us luck. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vill tipsa om Adminor/xh. Helt underbar hosting. Har haft 2 servrar där i 3 kvartal. Varit nere en gång pga planerat byte av utrustning. Annars inget alls som jag märkt av. Finfin responstid och bra hall. (Phonera i Hammarby)
http://xh.se/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Attans vad de får attacker. When it rains it pours?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|