FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
God morgon!
Idag kör vi /blogg men jag börjar tro att jag var lite sinnessvag när jag valde detta. Jag börjar tro att vi bör hellre köra blogg.domän då det borde ge mer värde i inlänkarna. Lägger vi dessutom ut bloggen på ett annat c-nät så borde de ge mer länkkärlek? Någon som vill styrka mitt påstående? Eller är det lönlöst? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
En subdomän tror jag tolkas som mer fristående från huvuddomänen än vad en mapp gör. Jag tycker dessutom URL:en ser mycket snyggare ut om den ligger på subdomän. Dessutom hamnar ett eventuellt sökord i subdomännamnet längre fram i URL:en vilket kan gynna SEO:n.
Som du själv säger så borde länkar från subdomän vara mer värda. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag kör med /blogg eftersom jag vill ha fler indexerade sidor på domänen. Men det finns ett värde att ha blogg.domän då det oftast blir en hel del utlänkar på bloggar som man kanske inte vill ha på sin huvudsida.
Det är min uppfattning (and im sticking to it). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vill du ha mer kraft till domänen är /blogg ett självklart val. En subdomän ses som en unik domän och ger således ingen extra kraft, bortsett från ev länkkraft då du troligtvis ämnar länka mellan de olika domänerna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Utdrag från searchengineland.com/how-changes-to-the-way-google-handles-subdomains-impact-seo Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|