FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Jag vill införa telefonbetalning för medlemskap av en site som jag håller på att utveckla. Jag kollade runt på nätet och hittade i princip Wobtel och Telefix (numera Apaydo - vilket namn!) och här på forumet även mobilstart från Telenor. Andra lösningar, tex Payer, hittade jag också men då blir månadskostnaden hög och jag kommer inte att ha hög omsättning (i början). Det viktigaste för mig är inte procentsatsen jag får kvar (trots allt blir nog inte intäktsströmmarna så stora) utan att jag kan tillhandahålla tjänsten utan att taxametern står och tickar. Jag går så att säga hellre lite plus än mycket back... På något sätt ska alltså min databas uppdateras när en person har betalat. Jag tänker mig att de ska kunna skapa sina egna hemsidor utan att betala, men för att hemsidan (mm) ska visas för allmänheten så ska en "betalt-bit" ha satts till True i min sqlserver-db. Jag vet inte om detta alls är görbart med något system av denna typ utan höga kostnader för API-kodning å leverantörens sida. Jag mailade Wobtel två ggr men har inte fått ngt svar. Varken de eller Telefix har uppdaterat sina nyheter sedan 2008 så de känns litet smått döda. Nu letar jag efter andra tips, så jag blir jätteglad för sådana! /Pettrer Senast redigerad av Pettrer den 2010-04-21 klockan 12:35 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Cellsynt brukar rekommenderas här på forumet, har ingen egen erfarenhet av dem dock.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Kontakta Viatel
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Jag har använt Cellsynt i många år och kan varmt rekommendera dom!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
de tog bort mitt förra inlägg. Jag förmodar att det var för mycket reklam. ![]() Det var inte riktigt meningen. Jag ämnade påvisa att det finns många intressanta och bra möjligheter för den som vill införa mobilbetalningar. Klarnas nya mobiltjänst är en av dem. Mvh Daniel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Gäller det SMS-betalningar så har jag jobbat med http://www.smsteknik.se sedan dom startade, mycket kunniga o serviceminde!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Dock kostar de 250 kr per månad i abonnemangsavgift och det slipper jag med både Viatel, Cellsynt och Klarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Jag ska börja med www.allopass.com då dom har givit mig helt klart bästa villkoren på ersättningar. Dom har dessutom ett otroligt smidigt API, och jag körde med mosms innan och allopass API är helt överlägset mosms. Att dom täcker Sverige och de flesta andra länder gör ju inte saken sämre.
Senast redigerad av Danielos den 2010-04-22 klockan 14:52 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Tack för tipset! Jag har tittat på dem med, men avskräcks litet eftersom det står att av 100 kr som besökaren betalar så får jag ut drygt tre euro: http://www.allopass.com/se/merchants/prices-and-fees Möjligen missförstår jag något, men om inte så kan det ju vara bra för dig att veta... För övrigt chattade jag alltså med en säljare på CellSynt och han/hon tyckte att ViaTel också vara seriösa spelare på marknaden. Kan vara bra för andra hugade att veta! /P |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|